عکس کروسان با خمیر پیراشکی فوری
Chef Zahra
۱۶۵
۵۶۴

کروسان با خمیر پیراشکی فوری

۳۱ شهریور ۹۹
#قرارگروهی
#قرار_گروهی
سلام عشقای 🎀
#کروسان های خوشمزه قرار گروهی با خمیر پیراشکی فوری و اولین تجربه من از کروسان...ورق بزنید عکس از بافت و مراحل گذاشتم 😊


و اما تجربیاتم:
_خمیر رو با دستور خمیر پیراشکی فوری لیلی عزیز درست کردم و شکر رو یک قاشق چایخوری و نمک هم یک قاشق چایخوری زدم که طعمش خوب بود، ممنونم از دستور خوبشون...🌹
https://sarashpazpapion.com/recipe/4e27ccd02d1e89ccc05df556cd07f740

_دوستان سعی کنید آرد و خمیر مایه ای که استفاده می کنید مرغوب باشه. این خمیر بی حد و اندازه خوب و خوش دسته و کار باهاش واقعا لذت بخشه و برای پیراشکی و پیتزا عااالیه فقط بنظرم استراحت دوم حدود ۲۰ دقیقه باشه خیلی بهتره.

_سعی کنید هم زمان ورز دادن و هم پهن کردن زیاد آرد ب خورد خمیر ندین برای من دو پیمانه و ۴ قاشق کافی بود تا خمیرم لطیف بشه من از آرد نونوایی استفاده کردم که کیفیتش خوب بود. اینم بگم که من یک ساعت استراحت اول دادم برای خمیرم.

_اگه خمیر رو برای پیتزا تهیه می کنید برای عطر و طعم بهتر قبل از استراحت اول با کمی کره (۱۵ تا ۲۰ گرم) ورز بدید.

_بعد از اون با دستور فيلم کروسان که لینکش رو قرار دادم پیش رفتم یعنی تقسیم خمیر به ۸ چانه (بسته به میزان خمیر تعداد کمتر یا بیشتر میشه) پهن کردن هر چانه از خمیر و مالیدن کمی کره (خیلی کم😐😁) بین لایه ها استراحت ۲۰ دقیقه در یخچال و بعد باز کردن خمیر با ضخامت ۳ میلی بعد برش های مثلثی وبعد قرار دادن مواد (نوتلا_شکلات_پنیر_مارمالاد_ مواد گوشتی به دلخواه) و پیچیدن و گذاشتن داخل فر طبقه وسط به مدت نیم ساعت در دمای ۱۹۰ و بعدم کمی گریل که البته دمای پخت بازم بستگی به قلق فرتون داره من توی این دما قرار میدم که ته نونم نسوزه و برای رومال هم میتونید زرده تخم مرغ با شیر یا ماست یا خامه و زعفران بزنید و بعد کنجد یا سیاهدانه بپاشید .

https://sarashpazpapion.com/video/1e9bdcb627203924d166120457670bf1

_خمیر رو بعد از قرار دادن لایه ها حتما کمی در یخچال استراحت بدین و بعد از مرکز به سمت لبه ها باز کنید. و خمیر را یکی دو بار برگردانید که لایه ها بخاطر کره روی هم لیز نخوره و یکدست پهن بشه.

_بنظرم اگر با دو برابر دستور خمیر رو برای کروسان تهیه کنید بهتره چون نهایتا قطر دایره بعد از باز کردن خمیر بیشتره و اون مثلث هایی که برش می زنید بلند تره و کروسان خوشگلتر میشه.

_من خمیرم کم بود و چون مواد گوشتی قرار دادم نشد کروسان ها رو کوچیکتر بگیرم و کمی تپل شد ولی حالت لایه ای خمیر کاملا مشخصه. یعنی بافت خوبی داشت و ضخامت خمیرم بعد پهن کردن خوب بوده. اگه دوس دارین کروسان خوشگلتر و خوش بافت تر بشه خمیر رو بیشتر کنید تا اسلایس ها بلند تر بشن یا برش ها رو ریزتر بزنید.😊

_ظرف آب داخل فر یادتون نره تا نون ها خشک نشن. استراحت دوم هم فراموش نکنید. رومال هم من شیر و زعفران زدم و بعد از پخت کمی کره زدم.

_این طرز تهیه خمیر کروسان خوب بود اما با خمیر هزار لا که با لایه ای از کره تهیه میشه حتما کیفیت و بافت بهتر میشه.


با وجود پاپیون و قرارهای گروهی نه تنها رژیم نابود شده بلکه همگی در کنار هم و در این راه داریم تپل و تپل تر میشیم 😂😂😂
من کروسان گوشتی (پیاز داغ و مرغ و فلفل دلمه و ذرت) تهیه کردم که با سلیقه خودتون میتونید پرش کنید
جدا خیلی خوشمزه بود...
همسرم خیلی کمک کرد بهم و خیلی هم طعمشو دوست داشت...🤗

عکس رو تقدیم می کنم به نرگس جون (نفس حبیبم) و صحراگلی( گندم سلین) بخاطر راهنمایی هاشون... ❤

ببخشید خیییلی حرف زدم گفتم شاید تجربیاتم مفید باشه😊
خوشمزه هاتون نوش جان دوست داشتنی هام....❤
...
نظرات