عکس خورش بامیه
Princess_Food
۶۴
۱.۵k

خورش بامیه

۱۸ مهر ۹۹
دستور پخت برای۴ نفر
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۵۰۰ گرم
بامیه ۳۰۰ گرم
گوشت خورشتی گوسفندی ۵۰۰ گرم
آبلیمو یا آبغوره ۳ قاشق غذا خوری
رب گوجه ‌فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه ۱/۲ قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم

ابتدا پیاز را ریز خرد کنید.
گوجه‌فرنگی های فیله‌شده را با میکسر پوره کنید.
داخل قابلمه مناسبی 2تا 3 قاشق روغن ریخته، روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار می‌دهیم.پیاز را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا طلایی شود.
پس از طلایی شدن پیاز، گوشت خورشتی را به قابلمه اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم، سپس ادویه‌جات و رب را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم .
سپس پوره گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه کرده و هم می‌زنیم، حدود 5 دقیقه تفت می‌دهیم و به قابلمه به میزان مناسب آب‌جوش اضافه می‌کنیم . وقتی آب خورشت قل قل کرد، شعله را کم کرده و در قابلمه را می‌بندیم تا گوشت به آرامی بپزد. زمان پخت گوشت بسته به نوع گوشت متفاوت است.
در زمانی که گوشت در حال پخت است، بامیه ‌ها را بشوئید و تنها کمی دم آنها را بگیرید،‌به اندازه‌ای که داخل خود بامیه دیده نشود و زیاد به خورشت لعاب ندهد.
در یک تابه کمی روغن ریخته و بامیه‌ها را برای چند دقیقه تفت می‌دهیم تا فقط رنگ آنها کمی پررنگ شود. لازم نیست تا طلایی شدن آنها را سرخ کنید.
وقتی گوشت پخت آبلیمو و بامیه‌ها را به خورشت اضافه کرده و نمک خورشت را اندازه می‌کنیم.باز هم در قابلمه را بسته،‌و اجازه می‌دهیم بامیه‌ها بپزند و خورشت روی شعله کم جابیفتد.
در مرحله آخر چک کنید که بامیه‌ها پخته باشند، ولی له نشوند و آب خورشت نیز غلظت مناسبی داشته باشد.
در نهایت در زمان سرو اگر احساس کریدید خورشت نیاز به چاشنی دارد از کمی آب لیمو ترش استفاده کنید. البته اگر گوجه‌های شما ترش باشند نیازی به اضافه کردن آبلیمو نیست.

سایر نکات
برای خوشمزه تر شدن خورش سعی كنید به آن كمی زعفران اضافه كنید
بامیه سرشار اسید فولیك، ویتامین هایA وC است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروهB ، منیزیوم ، پتاسیم و فیبر غذایی می باشد.

#خورشت_بامیه#گوشت_قلقلی
...
نظرات