عکس دونات یا پیراشکی
مژگان✴لیلا
۲۰۵
۱.۵k

دونات یا پیراشکی

۴ آبان ۹۹
🎊یا صاحب الزمان ؛مبارک باد ردای امامتت🎊

سلام علیکم.
عززززیززای مهربون خودم
دوستان زیادی لطف داشتن وجویای حالم بودن🌹
به بنده اعلام میکردن که چرا مطلب نمیگذاری؟ لازم دونستم که بیام و توضیح مختصری بدم به خواهرای مهربونم....

دوست جونام من مدتیه که راجع به این قضیه که عکس خوردنی هامون رو در معرض دید در فضای مجازی قرار میدیم ؛ تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که اثارِ سوئی داره.و من هم چون بیشتر قصدم از گذاشتن عکس برای مطالبی بود که میذاشتم و در این برنامه که مختص غذا هست جایز نیست من مطالب غیر اشپزی بزارم....
برای ادامه مطالب احتمالا ادرس پیج اینستام رو بزارم که دوست داشتید منت بزارید و بیایید اونجا دنبالم کنید...
امیدوارم اثر خوبی تو این مدته تو اخلاق و زندگی داریتون گذاشته باشم...خدا عاقبت هممون رو ختم به خیر بگرداند.الهے آمیــــــن


مَنْ اَکَلَ وَ ذو عَیْنَیْنِ یَنْظُرُ اِلَیْهِ وَ لَمْ یُواسِهِ ابْتُلى بِداءٍ لا دَواءَ لَهُ ؛
پیامبر اکرم صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله :

هر کس غذا بخورد و دیگرى به او نگاه کند، و به او ندهد، به دردى بى درمان مبتلا مى‏ شود.

(تنبیه الخواطر معروف به مجموعه ورام ج ۱ ، ص ۴۷)

یکی از آداب غذا خوردن از نظر اسلام و و حتی انسانیت، شریک کردن دیگران در آن است، مخصوصا کسی که شاهد غذا خوردن ماست، از این رو تنها خوری از جانب شرع مقدس به شدت تقبیه شده است.

برای این حدیث شریف مصادیق بسیاری می توان برشمرد که بارزترین آنها غذا خوردن در کوچه و خیابان، محل کار و در معرض دید عموم و چرخش عکس در گوشی هااست و شاید عکس گرفتن از غذاهای رنگارنگ و اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی هم که به تازگی به ردیف کلاس گذاشتن ها و چشم و هم چشمی ها اضافه شده است از این قبیل باشد.
و این خوردنی در بدن اثار بسیار بدی میگذارد .مثل مریضی و بد خلقی و ....و حتی چشم زخم که اثرات مخربی در روابط خانوادگی و سلامتیمون داره و به عینه دیدم.

من به شخصه چون ؛ معرفت و حال روحی و جسمی خودم و خانوادم مهمه دیگه قصد کردم هیچ عکسی از چیزهایی که میخوریم و یا حتی زندگیم و سفر و .... در فضای مجازی نگذارم... درسته اینجاهم برنامه مخصوص غذاست ولی خودتون قضاوت کنید اگه حتی یک نفر دلش بخواد اون دنیا ما باید حساب پس بدیم....اجباری هم به کسی نمیکنم.ولی من چون این قضیه رو دونستم باید اجراش کنم.و بر من واجبه.
دوستون دارم
التماس دعاااااا


...
نظرات