عکس ورق بزن قشنگم?

ورق بزن قشنگم?

۱۹ آبان ۹۹
#چای_به
#ریحان_بانو_جان

"به" میوه‌ای ساده و دم دست است که به راحتی می‌توانید در خانه از آن چای تهیه کنید. کافی است تعدادی به را پوست کنده و رنده کنید اگر دوست دارید کمی آن را تفت دهید و سپس مثل چای معمولی آن را دم کنید. خواص چای "به"زیاد است که باهم آن‌ها را مرور می‌کنیم.

طرز تهیه چای به
به خشک: ۲ قاشق
آب جوش: به میزان لازم
دانه هل و چوب دارچین (در صورت تمایل): به میزان لازم


چند عدد به را بشویید و ۴ قاچ کنید سپس با طرف درشت رنده به را رنده کنید و به‌های رنده شده را درون سینی و یا روی پارچه تمیزی به مدت ۲ روز قرار دهید تا رطوبت به‌ها کم شود و تغییر رنگ پیدا کنند و تیره‌تر شوند.بعد از آن تابه‌ای مناسب را روی گاز قرار دهید تا گرم شود و به‌های رنده شده را درون تابه بریزید و بدون روغن آن‌ها را تفت دهید تا رنگ به‌ها کاملاً تیره شود و مانند چای خشک شوند. توجه داشته باشید که باید مدام به‌ها را در موقع تفت خوردن هم بزنید و اگر به را خوب تفت ندهید در موقع دم کردن چای به رنگ نمی‌دهد.


بعد از اینکه به‌ها را به صورت کامل خشک کردید برای هر نفر ۱ قاشق از به خشک را درون قوری بریزید در صورت تمایل می‌توانید دانه هل پوست کنده و یا چوب دارچین را نیز به "به"‌های خشک اضافه کنید (در صورت استفاده از دارچین نباید از پودر دارچین استفاده کنید، زیرا پودر دارچین رنگ چای به را کدر می‌کند) سپس آب جوش را روی به خشک بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا چای به دم بکشد و به‌های خشک رنگ پس دهند.

خواص "به"
بیماری‌های قلبی
تجربه نشان داده میوه و برگ به، می‌تواند بر بیماری‌های قلبی مؤثر باشد و به خاطر وجود منابع غنی از پکتین در این میوه داروی مؤثر برای سیستم قلبی عروقی است. این دم‌نوش همچنین می‌تواند از فشار خون و کلسترول خون کم کند و از ایجاد لخته‌های خونی که عامل سکته و در نتیجه بیماری‌ها و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند جلوگیری کند.
ریزش مو
در طب سنتی برای مشکل ریزش مو راهکار‌هایی متنوعی ارائه شده که استفاده از چای "به" به‌صورت منظم یکی از آن‌ها است، استفاده موضعی از این چای بر روی مو‌ها نیز علاوه برتقویت مو می‌تواند به کدر شدن رنگ آن کمک کند.
دستگاه گوارش
به یکی از راهکاری مؤثر در درمان اسهال و ورم روده بزرگ است. برای درمان اسهال‌هاى سبک، که بر اثر بى‌حالى و تنبلى روده‌ها صورت می‌گیرد نیز مؤثر است. علاوه بر این نوشیدن "به" در هضم غذا نیز می‌تواند کمک کند. با نوشیدن چای" به" می‌توانید به تقویت معده کمک کرده و از ابتلا به اسهال‌های ساده و خونی و ورم حاد در روده‌ها جلوگیری کنید.
بوی "به"
جوشانده "به" عطر و بوی بسیار دل‌نشینی دارد و به همین دلیل در کمپوت، مربا و مارمالاد استفاده می‌شود و از جمله خواص آن خوش‌بو کردن اتاق و از بین برنده بوی بد دهان هم هست
...