عکس پائلا اسپانیا
پروانه
۱۷
۲۹۰

پائلا اسپانیا

۱۰ آذر ۹۹
سلام🙌🏻 با یک غذای اسپانیایی اومدم خدمت شما.
(پائلا یا پائیا)
...................................................
هرجا که سخن از غذای اسپانیایی باشد بی شک نام پائلا وجود دارد. پائلا جز غذاهایی است که در جشن­های ملی اسپانیا تهیه می شود.
والنسیا زادگاه این غذای برنجی است. کشت برنج در والنسیا (شهر شرقی) اسپانیا رواج داشت؛ در گذشته مردم بومی برای پخت این غذا دستور خاصی نداشتند؛ اکثر سبزیجاتی که در دسترس داشتند را در تهیه این غذا استفاده کردند و پائلا به عنوان غذای سنتی والنسیا معروف شد. برنج، گوشت، حبوبات و سبزیجات از مواد تشکیل دهنده این غذای لذیذ اسپانیایی است.
امروزه از صدف و میگو هم در این غذا استفاده می شود.

مواد لازم:
برنج، گوشت مرغ، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، پیاز، آب مرغ، نخود فرنگی، لولیا سبز، زعفران، میگو، روغن زیتون، ادویه دلخواه (نمک، فلفل، پاپریکا، زنجفیل، زیره)

طرز تهیه:
ابتدا برنج را میشوریم و آن را با دو برابر آب خیس می کنیم. (به شیوه ای که کته درست می‌کنیم). نمک هم اضافه می‌کنیم و میگذاریم تا مدتی خیس بخورد.
مرغ را فیله کرده و در صورت تمایل یک ساعت مزه دار می‌کنیم.
در تابه ای فیله مرغ خرد شده را با روغن تفت می دهیم تا نرم شود و رنگ آن تغییر کند.
فیله مرغ را از تابه خارج کرده و در همان تابه پیاز نگینی خرد شده را تفت می‌دهیم تا نرم و سبک شود.
در تابه ای دیگر لوبیا سبز خرد شده را تفت می دهیم.
لوبیای تفت داده شده، نخود فرنگی پخته شده و فلفل دلمه ای را به تابه محتوی پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.گوجه فرنگی پوست کنده و خرد شده و فیله مرغ را هم اضافه می‌کنیم. برنج را در صافی ریخته و آبکش می کنیم اما آب آن را نگه می‌داریم. برنج را به همراه زعفران و ادویه ها اضافه می‌کنیم و مقداری با مواد تفت می‌دهیم. آب برنج را به تابه اضافه می‌کنیم و زمان می دهیم تا آب جذب برنج شود. در این مرحله در تابه نباید گذاشته شود تا اینکه برنج آب را جذب کند. اجازه می‌دهیم مواد بجوشند.
بعد از جذب شدن آب توسط برنج، میگو های پاک شده را روی برنج قرار می دهیم، روی در ماهیتابه دم کنی قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم تا برنج دم بکشد.
.
نکته‌ها:
- به دلیل قیمت بالای میگو، می‌تونید حذفش کنید. من هم استفاده نکردم.
- برای تزئین و طعم بهترش می‌تونید از جعفری خرد شده و برش‌های لیمو استفاده کنید.
.
.
.
.
.
#پائلا #پائیا #غذای_اسپانیایی #غذای_ملل
...
نظرات