عکس کیک در اسنک ساز (کوکی میکری)
Sepideh_cooking
۸
۱۲۳

کیک در اسنک ساز (کوکی میکری)

۵ اسفند ۹۹
تخم مرغ 2 عدد
شکر 1/2 پیمانه
شیر 1/3 پیمانه
روغن مایع 1/4 پیمانه
آرد شیرینی 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
مرحله اول:
بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید. مواد خشک را دو بار با هم الک کنید و کنار بگذارید
مرحله دوم:
تخم مرغ را در ظرفی گود بریزید و چند دقیقه با چنگال یا همزن دستی خوب بزنید. سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و مجددا خوب مایه کیک فوری را هم بزنید.
مرحله سوم:
حال شیر و روغن مایع را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود
مرحله چهارم:
مخلوط آرد الک شده را به مایه اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا گلوله ای از آرد در مایه کیک ساندویچ ساز نباشد و کاملا یکدست شود.
مرحله پنجم:
ساندویچ ساز را به وسیله قلمو با کمی روغن مایع چرب کنید و به وسیله قاشق یا قیف، به اندازه یک قاشق غذاخوری از مایه کیک را در ساندویچ میکر بریزید (مراقب باشید بیش از حد مایه داخل دستگاه نریزید و فضا را برای پف کردن کیک در نظر داشته باشید.)
مرحله ششم:
در دستگاه را ببندید و صبر کنید تا دو طرف کیک شما طلایی شود. این مرحله برای هر سری از کیک های شما 3-4 دقیقه طول میکشد. اگر قبل از ریختن مایه ساندویچ ساز را گرم نکنید آماده شدن سری اول بیشتر طول خواهد کشید
نکات کلیدی تهیه کیک ساندویچ ساز:
-در این کیک می توان مقداری رنده پوست پرتقال ریخت تا کیک ساندویچ ساز پرتقالی داشته باشید و یا اینکه یک قاشق غذاخوری از آرد کم کنید و به جای آن به همان میزان پودر کاکائو بیافزایید تا کیک شکلاتی ساندویچ ساز داشته باشید.

– در صورت تمایل می توان مقداری کشمش، میوه خشک و مغز خوراکی را خرد کرد و با مایه مخلوط کرد که در این صورت کیک آجیلی یا میوه ای خواهید داشت.

– اگر مایل هستید کیک زبرا با دورنگ داشته باشید مقداری از مایه کیک را با مقداری پودر کاکایو ترکیب نمایید و مواد را به صورت ترکیبی در دستگاه بریزید.

-اگر دوست دارید میتوانید به جای شیر از ماست، خامه یا پنیر خامه ای استفاده کنید. که در این صورت باید بیکینگ پودر را با ماست مخلوط کنید
#کیک_میکری
#کیک_اسنک_ساز
#کیک_کوکی_میکری
#کیک
#کیک_خونگی
#قرار
#قرار پاپیونی
#قرار_پاپیونی
#قرار_پاپیونیDonya
#قرار_پاپیونی_Donya
...
نظرات