Sepideh_cooking
Sepideh_cooking

دستور پختی یافت نشد

یلدا مبارک
Sepideh_cooking
۳

یلدا مبارک

۱ دی ۰۲
“یلدا” یعنی یادمان باشد که زندگی
آن قدر کوتاه است که یک دقیقه
بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت
یادمان باشد با آمدن “زمستان”
اجاق خاطره‌ را روشن بگذاریم
تا دچار سردی فاصله‌ها نشویم
یلدا بهانه‌ای برای در کنار هم “شاد بودن”
و زندگی یعنی همین بهانه‌های کوچک گذرا
یلداتون مبارڪ باشه♥️

#یلدا #شب_یلدا #شب_چله #سفره_یلدا #انار #لبو #نخود #کیک #شلغم #پفیلا #تخمه #دورهمی
...
دلمه برگ انگور
Sepideh_cooking
۷

دلمه برگ انگور

۲۳ اردیبهشت ۰۲
#دلمه #دلمه_برگ #دلمه_برگ_مو #دلمه_برگ_انگور #دلمه_خوشمزه #دولمه #دولمه_برگ #دولمه_برگ_مو #دولمه_برگ_انگور

مواد لازم
برنج نیم دانه 150 گرم
برگ مو 400 - 500 گرم
سبزی دلمه خرد شده 150 گرم
شويد خرد شده 100 گرم
باقله سبز خلالی خرد شده 100 گرم
کشمش یا زرشک 50 گرم
سیر رنده شده 3 حبه
پیاز نگینی خرد شده 2 عدد
نمك، فلفل و زردچوبه و دارچین به میزان لازم

مواد سس چاشنی
رب انار 4 قاشق غذاخوری
شیره خرما 4 قاشق غذاخودی
آب تمره هندی 100 گرم
شکر 100 گرم
آب 1 پیمانه
روغن مایع 4 قاشق سوپخوری

طرز تهیه
برنج نیم دانه خیس خورده و باقله سبز خیس خرده و پیاز نگینی و سیر و سبزی دلمه وشوید و کشمش و نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین را مخلوط کرده.
برگ مو ها را در آب جوشیده و نمک به مدت 2 دقیقه گذاشته و درمیاوریم توی سبد گذاشته تا آب اضافی کشیده شود.
یک عددبرگ مو برداشته و صاف میکنیم سپس از مواد میانی یک قاشق وسط آن گذاشته و دلمه را می پیچیم و در قابلمه چرب شده قرار میدهیم.
مواد سس چاشنی را باهم مخلوط کرده و روی دلمه ها میریزیم.روی دلمه ها یک جسم نسبتا سنگین مثل بشقاب چینی قرار بدین،وقتی بشقاب رو فشار دادین آب تا بالای بشقاب بیاد کافیه.
اول حرارت رو زیاد کنید تا آب جوش بیاد بعد نیم ساعت جسم سنگین را برداشته و میگذاریم با حرارت ملایم حدود 1 تا 1:30 ساعت بپزه.
...
کوکی میکری زعفرانی
Sepideh_cooking
۱۲

کوکی میکری زعفرانی

۲۳ اردیبهشت ۰۲
#کوکی #کوکی_میکری #میکری #کوکی_اسنک_ساز #عصرانه #کوکی_زعفرانی #کوکی_میکری_زعفرانی #عصرونه

مواد لازم 

تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۵  ق غذا خوری
شکر۴ ق غذا خوری
روغن۲ ق غذا خوری
شیر ولرم۳ ق غذا خوری
بیکنیگ پودر۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
زعفران غلیظ دم کرده۱/۲ ق غذا خوری
مرحله اول : هم زدن تخم مرغ
داخل یک کاسه تخم مرغ را به همراه وانیل و زعفران و شکر بریزید و با همزن دستی یا برقی ۵ دقیقه خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود می توانید از چنگال نیز برای هم زدن استفاده کنید.

مرحله دوم : تهیه مایه کوکی میکری
سپس روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد خوب یکدست شوند آرد را که از قبل با بیکینگ پودر مخلوط کردید و الک کردید به مواد اضافه کنید و با همزن خاموش یا ۳۰ ثانیه با دور کند بزنید تا مخلوط شوند.
مرحله سوم : پخت کوکی میکری
دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید تا بمدت ۵ دقیقه خوب گرم شود حتما با روغن خوب چرب کنید تا مواد به قالب ساندویچ ساز نچسبد اگر ساندویچ سایز هم نداشتید تابه نچسب را روی حرارت بگذارید تا گرم شود سپس از مواد به اندازه ۱ ق غذا خوری بردارید و داخل هر خانه بریزید بیش از اندازه قالب را پر نکنید زیرا هنگام پخت از قالب بیرون می ریزید و خراب می شود سپس در ساندویچ ساز را بسته و بمدت ۵ الی ۳ دقیقه بگذارید کوکی میکری پخته و پف کند سپس از قالب جدا کنید و به دلخواه با شهد زعفرانی یا خامه یا سس شکلاتی سرو کنید. نوش جان
...
افطاری
Sepideh_cooking
۱۲

افطاری

۲۹ فروردین ۰۲
نماز و روزه هاتون قبول🙏🏻🙏🏻
طاعات و عبادات قبول🙏🏻🙏🏻
خوشمزه هاتون نوش جونتون😍😍


#افطار #افطاری #رمضان #رمضان۱۴۰۲ #رمضان_کریم #سفره_افطاری #سفره_افطار #افطار۱۴۰۲ #دلمه #دلمه_برگ_انگور #قرمه_سبزی #سالادفصل #ترشی #هندوانه #برنج_زعفرانی
...
حلوا شیر
Sepideh_cooking
۱۳

حلوا شیر

۲۷ فروردین ۰۲
#حلواشیر #حلوا_شیر #رمضان #رمضان۱۴۰۲ #افطار #افطاری #خیرات #خیرات_اموات #شب_قدر #نذر_شب_قدر #نذری #حلوانذری #یاعلی


مواد لازم برای تهیه ی حلوا شیر خشک
آرد سفید الک شده:۱و۳/۱پیمانه
شیر خشک الک شده:۳/۲پیمانه
آب:۳/۲پیمانه
شکر:۱و۲/۱پیمانه
گلاب:۲/۱پیمانه
روغن مایع:۲/۱پیمانه
کره:۵۰گرم
پودر هل یا وانیل:به مقدار کافی
زعفران دم کرده غلیظ:به مقدار کافی
طرز تهیه ی حلوا شیر خشک
در مرحله ی اول از تهیه ی حلوا شیرخشک،آرد سفید را در قابلمه می ریزیم و آن را روی شعله ی کم اجاق قرار می دهیم و شروع به تفت دادن می کنیم.تفت دادن آرد تا آن جا ادامه پیدا می کند که کمی رنگ آرد تغییر کند.بعد از اینکه رنگ آرد کمی تغییر کرد آن را از روی شعله برداشته و شیرخشک را به آن اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.در ادامه دوباره قابلمه را روی شعله می گذاریم و کره و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کره آب و مواد باهم مخلوط شوند.در این جا رنگ حلوا از نکات مهم تهیه ی حلوا شیر خشک است.بسته به سلیقه ی خودتان،می تواند رنگ حلوای شما تیره و یا روشن باشد اما همان طور که می دانید بیش از حد تیره بودن حلوا،طعم و مزه ی آن را تلخ می کند پس حواستان به مقدار زمان ماندن قابلمه روی شعله باشد و همچنین از هم زدن حلوا غافل نشوید.خب اکنون نوبت به تهیه ی شربت حلوا شیر خشک می رسد.قابلمه ی دیگری را روی شعله ی ملایم اجاق قرار دهید و آب،شکر و زعفران دم کرده غلیظ را در قابلمه بریزید تا کمی گرم شود؛حواستان باشد که مقدار زعفرانی که اضافه می کنید،بیش از حد نباشد زیرا باعث زرد شدن رنگ حلوایتان می شود.سپس گلاب و پودر هل و یا وانیل را به آن اضافه نمونده و پس از کمی جوشیده شدن،آن را از روی شعله بردارید.شربت را کنار بگذارید تا سرد شود؛نباید شربت داغ را به حلوا اضافه کرد.مخلوط آردی که در قابلمه ی اول داشتید و اکنون به رنگ دلخواه شما درآمده را بردارید و مقدار کمی از شربت را به آن اضاف کنید و خوب هم بزنید؛سپس مقداری دیگر شربت به حلوا شیرخشک اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا به غلظت مورد نیازتان برسد.اگر پس از هم زدن های متداول هنوز حلوای شما به غلظت دلخواهتان نرسیده بود،دوباره آن را برای مدت زمان کمی روی شعله اجاق قرار دهید.اکنون برای ۵دقیقه به آن مهلت دم کشیدن بدهید،می توانید از یک دم کنی استفاده کنید.بعد از اتمام این مراحل می توانید بنا بر سلیقه و نظر خودتان به شیوه های گوناگون حلوا شیر خشک را تزیین کنید.برای مثال می توانید این حلوا را در ظروف مختلف در دسترس و یا نان بستنی یا نان تارت قرار دهید و برای تزیین روی حلوا شیرخشک می توانید از پودر نارگیل،خلال بادام،کنجد،گل محمدی و یا انواع مغزها استفاده کنید؛همچنین با استفاده از خلال دندان،چنگال و یا سیخ فلزی می توانید طرح های زیبایی را بر روی آن بکشید و لذت خوردن این حلوای خوشمزه را دو چندان کنید.
...
گوش فیل
Sepideh_cooking
۹

گوش فیل

۲۷ فروردین ۰۲
#گوشفیل #گوش_فیل #رمضان #رمضان۱۴۰۲ #رمضان_کریم #افطاری #افطار
مواد لازم برای تهیه گوش فیل
تخم مرغیک عدد
شیرنصف فنجان
بکینگ پودریک قاشق مرباخوری
روغن جامددو قاشق غذاخوری
ماستدو قاشق غذاخوری
شربت گوشفیلدو قاشق غذاخوری
آردبه مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه شربت گوش فیل
شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
آبنصف قاشق چای‌خوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
زعفراننصف قاشق چای‌خوری
آبلیمویک قاشق غذاخوری
طرز تهیه گوش فیل
مرحله اول
تخم مرغ، شیر و روغن را مخلوط کرده سپس دو قاشق شربت و ماست را به مواد اضافه کنید. مقداری بکینگ پودر اضافه کرده و در آخر آنقدر آرد اضافه کنید تا خمیر به دستمان نچسبد. خمیر را خوب ورز دهید سپس ۲ ساعت آن را کنار بگذارید تا استراحت کند.

مرحله دوم
بعد از ۲ ساعت خمیر را به وسیله یک وردنه باز کنید. روی میز کار خود را آرد پاشی کنید و خمیر را به قطر ۲ میلی‌متر باز کنید سپس به وسیله چاقو خمیر را به شکل لوزی لوزی برش دهید.

مرحله سوم
در یک قابلمه کوچک، مقداری روغن ریخته و گوش فیل‌های برش داده شده را داخل روغن داغ بریزید و سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، آن‌ها را به شیره آغشته کرده و شیره اضافی آن را با صافی بگیرید.

طرز تهیه شربت گوش فیل
شکر را داخل ظرفی ریخته و آب را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. شکر و آب را روی حرارت قرار داده و دیگر هم نزنید و منتظر بمانید تا مایع قوام بیاد. دقت کنید تا وقتی شکر کاملا در آب حل نشده، مایع را روی حرارت قرار ندهید، چون شکرک می‌زند. در حین جوشیدن آب و شکر با یک قلم‌مو که به آبلیمو آغشته کردین، اطراف ظرف را تمیز کنید. وقتی شربت به مدت ۱۰ دقیقه کاملا قوام آمد، آبلیمو تازه، هل، گلاب و زعفران را اضافه کرده و بعد از کمی جوش زدن از روی حرارت بردارید تا خنک شود.
...
لگیمات
Sepideh_cooking
۱۹

لگیمات

۶ فروردین ۰۲
نماز و روزه هاتون قبول🙏🏻
طاعات و عبادات قبول🙏🏻
#رمضان #رمضان۱۴۰۲ #رمضان_مبارک
#لگیمات #لقیمات #لقمه_قاضی
...