عکس کیک خیس شکلاتی

کیک خیس شکلاتی

۱۶ فروردین ۰۰
#کیک_خیس_شکلاتی
#براونی
#بدون_فر

برای روز سیزده بدر😉😍

#کیک_خیس_بدون_فر
#براونی

مواد لازم
آرد ۲ لیوان سرخالی
شکر یک و نیم لیوان
شیر یک و نیم لیوان
روغن مایع ۱ لیوان
پودر کاکائو ۵ ق غ
تخم مرغ ۳ عدد
بکینگ پودر یک و نیم ق چ
وانیل ۱/۴ ق چ
قالب گرد به قطر ۲۳ سانتیمتر

طرز تهیه
ابتدا سس شکلاتی رو آماده میکنیم. شیر، شکر، پودرکاکائو و نصف لیوان روغن مایع رو داخل یه کاسه بزرگ بریزید و ۵ دقیقه هم بزنید تا یکدست بشه. یک لیوان از این سس شکلاتی بردارید برای روی کیک. این یک لیوان سس رو چند دقیقه روی حرارت بزارید تا گرم بشه و دونه هاز شکر کاملا حل بشن. به محض اینکه شروع به قل زدن کرد زیرش رو خاموش کنید و بزارید کنار تا به دمای محیط برسه.
آرد، بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید.
تخم مرغ و وانیل رو با دور تند هم بزنید تا سبک و حجیم بشه. حتما بین کار کاسه رو دورگیری کنید تا همه تخم مرغ هم بخوره و بوی زهم از بین بره.
باقیمانده سس شکلاتی(به جز اون یک لیوان) و نصف لیوان روغن مایع رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.
مخلوط آرد رو طی سه مرحله اضافه کنید و با دور کند هم بزنید تا مایه کیک یکدست بشه.
قالب گرد به قطر ۲۳ سانتیمتر رو با روغن جداکننده چرب کنید و مایه کیک رو داخل قالب بریزید. چند بار روی زمین بکوبید و در فر دست ساز گرم شده از ۱۵دقیقه قبل حدود یکساعت بزارید بپزه. بعد از ۴۰ دقیقه با خلال دندون چک کنید
بلافاصله بعد از پخت کیک رو از قالب آزاد کنید و با سیخ چوبی همه سطح کیک رو سوراخ کنید. نصف سس شکلاتی رو که به دمای محیط رسیده روی کیک داغ بریزید، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سس جذب بشه و بعد کیک رو داخل بشقاب برگردونید و سمت دیگه کیک رو هم با سیخ چوبی سوراخ کنید، باقیمانده سس شکلاتی رو روی کیک بریزید و صبر کنید تا کاملا جذب بشه و بعد به دلخواه کیک رو تزئین کنید.

من از گاناش استفاده کردم

◀️برای درست کردن روغن جدا کننده
۵۰ گرم آرد، ۵۰ گرم روغن مایع و ۵۰ گرم روغن جامد یا کره رو داخل کاسه بریزید و با همزن هم بزنید تا کاملا یکدست بشه ماده بدست اومده رو داخل شیشه در دار و تو یخچال نگه دارید و برای چرب کردن قالب کیک ازش استفاده کنید. اگه از روغن جامد استفاده کردید میتونید تو کابینت نگهش دارید.
#کیک_خیس#خوشمزه#کیک_شکلاتی#گاناش
https://www.instagram.com/p/CNPC5PSgD7q/?igshid=140hgxt9p6v31
...
نظرات