عکس شیرینی زبان
Parastoo Izadi
۸۱
۱.۱k

شیرینی زبان

۱۹ فروردین ۰۰
نوروز هم تمام شد …
ما ماندیم و سالی جدید، سالی که قرار گذاشته ایم سال خوبی باشد!
سالی که به خودمان قول داده‌ایم خوب بسازیمش، حتی اگر باران و زمین و زمانه سخت بگیرد!
بیائید با هم عهد کنیم که امسال را به جز مهربانی و لبخند چیزی برای دلهای خسته‌ی هم نداشته باشیم.
سلام امیدوارم که حال همگی خوب خوب باشه 🥰اینم از شیرینی های زبان من و خواهر جان 😘😘
#شیرینی_ زبان (با خمیر هزار لا)

مواد لازم برای تهیه خمیر هزارلا
آرد کاملا سفید ۱ کیلوگرم
کره ۷۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
سرکه ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
آب سرد ۵۰۰ گرم

طرز تهیه
طرز تهیه خمیر هزارلا :
در كاسه بزرگی آرد را بریزید. وسط آن را گود كرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، سرکه، نمك‌و ۱۵۰ گرم کره را مخلوط كنید و آن را به آرد اضافه كنید و بعد آب سرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر صاف یك دستی به عمل بیاید
روی خمیر را بپوشانید و بگذاربو نیم‌ساعت استراحت کنید، . روی سطح مسطحی آرد پاشیده، خمیر را به چهار چونه چهارصد گرمی تقسیم کنید و روی هر خمیر یک بعلاوه بزنید و به شکل گل چهار پر باز كرده و ۱۵۰ گرم كره را در وسط هر چونه خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی كره بكشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی وارد كنید تا كره نرم شود.
سپس هر خمیر را جدا در داخل سلفون بپیچید و در فریزر قرار دهید، بعد از بیست دقیقه خمیر را به ضخامت یك سانتی متر پهن كرده و آن را شش لا، تا بزنید و مجدد در فریزر بگذارید و پس از 20 دقیقه خمیر را مجدداً پهن كرده و به قطر یك سانتی متری باز كنید و این بار برعكس دفعه گذشته، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا، تا بزنید و در فریزر بگذارید و باز بعد از20 دقیقه عمل دفعه گذشته را تكرار كنید و هر بار خمیر را 6 بار خمیر را باز و بسته كنید و در دفعه آخر آن را به قطر یك سانتی متر پهن كنید.
خمیرهزارلا را به شكل مربع یا مستطیل به قطر 1 سانتی متر باز كرده و با قالب شیرینی زبان، خمیر را قالب می زنیم.
با نوك كارد تیزی وسط خمیر را از طول برش 2 سانتی می زنیم و سطح آنها را با شربت كارامل و تخم مرغ مخلوط شده ( شربت كارامل: شكر را روی حرارت بخار آب ذوب كرده و تخم مرغ را به آن می افزاییم ) تزئین می كنیم.
فر را از قبل به مدت یک ربع با دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم و بعد حرارت را روی ۱۸۰ قرار می دهیم بعد از ۲۰ دقیقه شیرینی آماده س .(دمای فرها متفاوت است ممکنی است کمتر یا ببتر طول بکشد ).
برای داخل خمیر ۱۵۰ گرم کره نیاز هست و برای هر چونه خمیر ۱۵۰‌گرم کره که در مجموع ۷۵۰ گرم کره لازم داریم .
...
نظرات