عکس گوش فیل
رویا۱۳۴۸
۵۱
۹۶۱

گوش فیل

۸ اردیبهشت ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم
💥برخی خواص سوره مدثر:

از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده است: هر کس بر قرائت سوره مدثر مداومت دهد، اجر بزرگی دارد و هر کس پس از قرائت این سوره از خداوند بخواهد که ختم هر سوره مخصوصی و حفظ آن را نصیب او نماید، چنین شود.

از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز روایت شده است: هر کس بر قرائت این سوره مداومت بخشد و پس از قرائت آن، از خداوند بخواهد که موفق به حفظ قرآن شود، پروردگار به او شرح صدر داده و وی را به این کار موفق می کند. در این باره، روایتی به همین مضمون از امام صادق (علیه السلام) نیز نقل شده است.
در خواص القرآن آمده است: هر کس در خواب ببیند که این سوره را قرائت می کند، یا کسی برای وی تلاوت می نماید، بیانگر این است که چنین شخصی مشکلات معیشتی دارد که خداوند آن را از محلی که گمان ندارد، برطرف می نماید.

هرگاه مومن آگاه کار خیری انجام دهد، با عنایت خداوند فرج نصیب او می شود.
خداوند بزرگ در این سوره می فرماید: و پروردگار خود را بزرگ دار. و لباس خویشتن را پاک کن. و از پلیدی دور شو. و منت مگذار و فزونی طلب.
و برای پروردگارت شکیبایی کن.

مومنان باید نسبت به حفظ قرآن مجید برنامه ریزی داشته باشند. سوره مدثر در بردارنده شرح صدر و بصیرت است و اگر با دقت به آیات این سوره توجه شود، معلوم می شود که آنچه گفته شد در این سوره وجود دارد. آیه 56 این سوره می فرماید: و هیچ کس پند نمی گیرد مگر این که خدا بخواهد، او اهل تقوا و اهل آمرزش است.

شُروع میکنَم عِشق و جنون و مَستی را؛
بنامِ فاتحِ جنگِ جَمل بِه نامِ حَسـن!

هَمیشِه ذکرِ لَبم بوده و هَمیشِه بود؛
حَسـن امامِ من است و مَنم غلامِ حَسـن...!

🔹ولادت امام حسن مجتبی (ع) مبارک‌ باد

#شیرینی خشک#گوش فیل#نیمه رمضان#
...
نظرات