عکس ڪـمپـوت سـیـب
قـــرار مـعـنـوے
ZOɦrε
۷۳
۱.۱k

ڪـمپـوت سـیـب قـــرار مـعـنـوے

۷ تیر ۰۰
#قرار_معنوی_شهید_سید_محمدحسین_بهشتی_شهدای_هفتاد_دوتن
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
شهید مظلوم آیت الله بهشتی در سال ۱۳۰۷ در یک خانواده روحانی در اصفهان دیده بدنیا گشود . تحصیلات ابتدائی و سطح را در حوزه علمیه اصفهان گذراند و پس از آن رهسپار قم شد . در قم از محضر اساتید بزرگی چون آیت الله بروجردی ، آیت الله محقق داماد ، امام خمینی و علامه طباطبائی در رشته های فقه ، اصول ، فلسفه و عرفان کسب فیض کرد . علاوه بر فلسفه اسلامی ، فلسفه های مکتبهای فلسفی شرق و غرب را نیز مطالعه کرد تا از این رهگذر علاوه بر اینکه نسبت به آن مکاتب آگاهی و بینش کسب کند به حقانیت فلسفه و عرفان اسلامی نیز پی برد.

آشنایی و تسلط او به زبانهای عربی ، انگلیسی و آلمانی باعث شد که مستقیما متون اصلی کتاب اسلامی و منابع مکتبهای شرقی و غربی را مورد مطالعه و تحقیق قرار دهد .

🌷شهید مظلوم آیت الله بهشتی بزودی در فقه ، اصول ، فلسفه ، عرفان ، معارف قرآن ، علم حدیث ، علم رجال ، ادیان ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، تاریخ و کتبهای اقتصادی جهان صاحب نظری اندیشمند و توانا شد .

🌷🕊پرواز سرخ🌷🕊
طبق معمول از یکی _دو ساعت قبل از مغرب ، در محل حزب حاضر می شد و با اعضای آن جلساتی داشت . مشکلات و مسائل را هم در میان می گذاشتند و به بحث و تبادل نظر می پرداختند . پس از خاتمه جلسه با مسؤولان مملکت و نمایندگان مجلس دور هم جمع می شدند ، نماز جماعت را برقرار کرده و پس از آن به بحث می پرداختند .

هنگام غروب شد و مؤذن اذان گفت ، دوستان دور هم جمع شده و برای برگزاری نماز جماعت آماده شدند . آن شب عده ای قریب به صد نفر از وزرا ، وکلا و شخصیتهای مملکت در نماز جماعت حاضر شدند . بهشتی به نماز ایستاد ؛ نماز آخرین و نماز وداع .

آن شب نماز جماعتش از همه شبها طولانی تر بود و اصرار بچه ها هم بسیار بود که می خواهیم پشت سر تو نماز بخوانیم و محل برگزاری نماز در حیاط دفتر حزب بود . عکاس آمد و از آن نماز ، عکسی یادگاری گرفت .

در هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ ، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، در حالی که جمعی از بلندپایه ترین و دل سوزترین مسؤولان نظام ، هم چون آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور ، چهار وزیر ، دوازده معاون وزیر و حدود سی نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند ، با بغض منافقان منفجر شد و ۷۲یار وفادار انقلاب و امام ، با ذکر خدا بر لب و بدن های پاره پاره ، به دیدار حق شتافتند .

در پی این حادثه ، مردم انقلابی ایران ، در سراسر کشور مجالس عزاداری باشکوهی برگزار کردند و با این کار ، نفرت عمیق خود را از دشمنان انقلاب و به ویژه منافقان نشان دادند .
حضرت امام خمینی رحمه الله درباره این حادثه جان سوز فرمودند : 《 ملت ایران در این فاجعه بزرگ ، ۷۲تن بی گناه ، به عدد شهدای کربلا از دست داد 》
...