عکس دلمه کلم
Parastoo Izadi
۸۳
۱.۳k

دلمه کلم

۲۲ مرداد ۰۰
سلام عزیزان وقتتون بخیر و شادی 🌺🌺‌ #دلمه_کلم


مواد لازم :
کلم : 1 عدد
گوشت چرخ کرده : 400 گرم
سبزی دلمه : 1 کیلوگرم ( تره ، جعفری ، گشنیز ،شوید ، ترخون و نعناع )
برنج : 2 پیمانه
لپه : 1/2 پیمانه
نمک ، فلفل ، زردچوبه به‌ مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا دو یک لایه برگ روی کلم را در آورده کلم را می شوریم سپس ته کلم را با یک چاقوی تیز به صورت مخروط در می آوریم .داخل یک قابلمه بزرگ مقداری آب و کمی نمک بریزید قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش آید .
سپس کلم را داخل آب جوش می گذاریم تا برگ ها کمی نرم شود، وقتی یکم رنگ برگ ها عوض شد برگ را آرام جدا کنید و داخل ظرف دیگری قرار دهید این کار تا تمام شدن برگ ها ادامه می دهیم .برگ های کلم یک رگبرگ ضخیمی دارد با چاقو آن قسمت را نیز جدا کنید .
پیاز را رنده یا نگینی خرد کنید ،پیاز را با روغن (مقدار روغن رو بیشتر بریزید چون با بقیه مواد مخلوط می شود)،نمک و زردچوبه تفت دهید بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کرده مجدد تفت دهید و بعد رب گوجه را اضافه کنید .بعد سبزی خرد شده و لپه را نیز اضافه کنید ، یک لیوان ترکیبی از آبغوره و آب لیمو نیز به مواد اضافه کنید . بعد حرارت را خاموش کنید . مواد را به برنج آبکش شده اضافه کرده و مخلوط کنید . از مواد داخل کلم برگ ریخته و آن را بپیچید .
کف قابلمه را مقداری کلم چیده و دلمه ها را در ظرف می چینیم .
برای سس روی کلم هم داخل ظرفی جدا دو قاشق پر رب گوچه رو با کمی روغن روی حرارت می گذاریم بعد دو لیوان آب و نمک را اضافه می کنیم روی دلمه ها می ریزیم یک ساعت و نیم زمان می دهیم تا کامل کلم ها بپزد .
برای تزیین هم مقداری زرشک را با روغن و 1 قاشق شکر تفت دهید و جدا مقداری پیاز داغ نیز درست کنید و موقع سرو روی مواد دلمه ها بریزید.
...
نظرات