عکس شیرین عسل
خانم آریا
۱۴
۳۷۵

شیرین عسل

۲۲ شهریور ۰۰
سلام وقتتون بخیر .به یاد دوران بچگی شیرین عسل درست کردم . طعم این شیرین عسل ها در کنار چای معرکه هست جای همه تون خالی !!!
کاملا مثل شیرین عسل بازاری ولی خوشمزه تر ، توی دهن آب میشد ،من که نتونستم جلو خودم رو بکیرم و تا به خودم اومدم دیدم سه تاش رو با یه فنجان چای خوردم😅😅. درست کنید و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید.
مواد لازم :

عسل : یک قاشق غذاخوری
بیسگوییت گرد ساده : حدود ۲۴ عدد (مارکش فرقی نداره فقط گرد باشه زیادم ضخیم نباشه)
شکلات تخته ای : ۱۵۰ گرم + سه قاشق غذا خوری روغن مایع
ژله ی الوورا : یک بسته + یک سوم پیمانه آب معمولی

طرز تهیه:
قبل از شروع مراحل بیسکوئیت ها را درون سینی بچینید و کمی روی آنها شیر اسپری کنید تا بیسکوئیت ها خیلی کم مرطوب شوند.این کار باعث می شود موقع خوردن شیرین عسل بیسکوئیت ها خشک نباشند.
ابتدا ژله مورد نظر را داخل کاسه ریخته و به آن آبجوش اضافه کنید سپس بن ماری کنید یعنی روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا دانه های ژله ذوب شود.یک قاشق عسل را اضافه کنید صبر کنید کمی خنک شود سپس اسانس موز را اضاف کنید .
وقتی کمی از حرارت افتاد با دور تند همزن برقی شروع به هم زدن کنید تا جایی که مانند خامه به رنگ سفید دربیاد و سفت شده باشد غلظتی نه زیاد سفت و نه شل داشته باشد وقتی مارشمالو (ژله فرم گرفته)فرم گرفت سریع داخل قیف بریزید و روی بیسکوییت ها پایپ کنید چون زود سفت میشه و یک بیسکوئیت دیگر روی مواد قرار دهید کمی فشار دهید نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا بیسکویت ها رطوبت مارشمالو را به خود بگیرند و کمی نرم شوند.
حالا شکلات خرد شده و روغن را داخل کاسه ریخته و بن ماری کنید . هم بزنید تا روان شود، شیرین عسل ها را داخل شکلات بزنید تا قسمت رو و دور آن شکلاتی شود سپس روی یک توری فلزی قرار دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود سپس پشت آن را درون شکلات بزنید و دوباره بزارید یخچال تا شکلات های این قسمت هم سفت شود .نوش جان.
🚫نکته ها :
⚪ مقدار آب دستور مهمه اگه زیاد بریزید مارشمالو وسط مواد فرم نمیگیره ،اگرهم کم بریزید، سفت و لاستیکی میشه
⚪اضافه کردن عسل ضروریه نباید حذفش کنید
⚪ با این مقدار مواد ۱۲ تا شیرین عسل دارید.
⚪ شیرین عسل چند ساعت که میمونه مارشمالو وسطش،کمی رطوبتش رو به بیسکوییت میده و واقعا لذیذ و خوشمزه میشه.
⚪افزودن روغن مایع به شکلات باعث می شود شکلات زیاد خشک نشود و خوردن آن آسان تر باشد.
⚪اگر ژله طعم دار استفاده می کنید نیازی به افزودن اسانس نیست ولی اگر آلوورا زدید حتما کمی اسانس بزنید
#شیرین_عسل
...
نظرات