عکس شیر نارگیل
پروانه
۰
۳۱۴

شیر نارگیل

۱۳ بهمن ۰۰
درود🌻
تهيه شير نارگيل از نارگيل تازه در خانه بسيار ساده هست و به سرعت انجام ميشه؛ خيالمون كاملا راحته كه سالمه و از هيچ نوع مواد افزودنی در تهيه اش استفاده نشده.
.
اولین نکته در خرید نارگیل این است که همیشه آن نارگیلی را انتخاب کنید که سنگین‌تر است. همچنین حتما نارگیل را تکان بدهید تا صدای شیره داخل آن را بشنوید. اگر نارگیل شیره نداشته باشد و شما صدایی نشنوید، حتما آن نارگیل کهنه است. ممکن است شیره از آن خارج شده باشد و هوا به درون آن نفوذ کرده باشد که در این صورت میوه بسیار خشک و کهنه می‌شود. پس هرچه نارگیل سنگین تر باشد، تازه تر است.  توجه داشته باشید اگر نارگیل تازه را می‌خواهید بخورید، می توانید آن را به همراه پوست نازک و قهوه‌ای رنگ آن مصرف کنید اما اگر می‌خواهید از آن، روغن نارگیل یا پودر نارگیل استخراج کنید، حتماً باید پوست نازک را نیز بکنید.
برای تهیه شیر نارگیل هم می‌توانید پوست قهوه‌ای نارگیل را جدا نکنید اما در آن صورت شیر نارگیل سفیدی نخواهید داشت و همچنین تفاله زیبایی هم نخواهید داشت.
.
.
طرز تهيه شير نارگيل:
آب موجود در نارگيل رو در يك ليوان ريخته و فيله‌های نارگيل رو پوست گرفته و در غذاساز ميريزيم.
دستگاه رو روشن ميكنيم تا تيكه های نارگيل خورد بشن.
آب درون نارگيل كه از قبل جدا كرده بوديم رو به خورده‌های نارگيل اضافه مي‌كنيم و مجددا دستگاه رو روشن مي‌كنيم.
هر نارگيل متوسط حدودا كمی بيش از نيم ليوان آب در مركزش داره.
شما نيم ليوان آب جوش معمولی هم در اين مرحله درون غذاساز ميريزيد.
مجددا دستگاه رو روشن ميكنيم. به مدت ۵ دقيقه.
حالا مخلوط نارگيلی رو داخل پارچه تنظیف ميريزيم و با تمام قدرت فشارش ميديم. اينقدر فشار ميديم تا تمام آبش گرفته شه.
با اين ميزان حدود يك و نيم تا دو ليوان شير نارگيل خواهيم داشت.
اگر مايليد باز مي‌تونيد تفاله نارگيلها رو با يك ليوان ديگه آب جوش بريزيد توی دستگاه و همين مراحل رو تكرار كنيد ولی شير نارگيلی كه به دست مياد رقيق‌تر خواهد بود.
.
- با شير نارگيل می‌تونيد كيك نارگيلی، نوشيدنی یا خورشت درست کنید. يا اينكه اگر با شير گاو مشكل داريد،به راحتی می‌تونید به جاش شير نارگيل بخوريد كه خيلی هم خوشمزست.
- تفاله باقی‌مانده رو هم خشک کنید و در انواع دسرها استفاده کنید.
- ته هر نارگیل سه سوراخ وجود داره. دوتا از سوراخ‌ها رو با استفاده از سیخ باز کنید و روی لیوان بگیرید تا آب نارگیل خارج بشه. بعد نارگیل رو لای یک دستمال بپیچید و با چکش چند ضربه بهش بزنید تا بشکنه. چاقو رو بین پوست و گوشت نارگیل فرو کنی و گوشتش رو جدا کنید.
#شیر_نارگیل
...