عکس نان تابه ای
mehrbano
۲۳
۴۱۴

نان تابه ای

۲۲ فروردین ۰۱
مواد لازم
نصف لیوان آب
4 ق غ روغن مایع
1 ق چ بکینگ پودر
نمک 1 ق چ سرخالی
2 لیوان آرد + 4 ق غ
طرز تهیه
ابتدا آب ،نمک،بکینگ پودر و روغن رو با هم مخلوط میکنیم و بعد آرد را کم کم به آن اضافه کرده و هم میزنیم تا خمیر لطیفی بدست آید که به دست نچسبد و ۵ دقیقه ورز میدهیم و ۳۰ دقیقه در دمای محیط با روی پوشیده به خمیر استراحت میدهیم.

از اونجا که جذب آب آردها متفاوته مقدار آرد تقریبی هست.برای من ۲ لیوان و ۴ ق غ مصرف شد.ولی این رو هم بدونید که اگر زیاد آرد اضافه کنید نان سفت و خشکی هم بدست میاد.پس بهتره با کمی چسبناک بودن خمیر کنار بیایم تا بخوایم با آرد اضافه خمیر رو سفت کنیم.

بعد از استراحت از خمیر چونه های کوچکی به اندازه گردو برداشته،روی سطح کار کمی آرد میپاشیم و با وردنه خمیر را به اندازه یک پیش دستی باز میکنیم.خیلی هم نازک نمیکنیم.دور خمیر باز شده رو هم کمی با انگشت فشار میدهیم تا نازک شود.اینطور بهتر پف میکند.(من خمیرها را کامل باز کردم بعد شروع به پختن کردم فقط اونها رو درون سینی بزرگی بگذارید و بینشان کاغذ بگذارید تا به هم نچسبند.)

تابه ترجیحا نچسبی را روی شعله گاز گذاشته و با دو سه قطره روغن آنرا با فرچه چرب میکنیم.داغ داغ که شد خمیر باز شده را در تابه گذاشته و شعله را کمی زیاد کرده تا نان پف کند.و رویش حباب بزند.حباب که زد موقع برگشتن نان است تا آنطرفش هم بپزد. حین پختن نانها آنها را در پارچه بپیچید و در قابلمه در بسته نگه دارید تا خشک نشوند.بعد از خنک شدن نانها آنها را در نایلون بگذارید.چون هوا بخورد زودی خشک میشود.
نکته :این نون با حرارت تقریبا زیاد پخته میشه ولی نباید ازش غافل شد چون زود میسوزه.حباب زدن یک طرف نان نشانه پختن زیر نان هست و باید نون را برگردوند تا آنطرفش هم بپزد.

#قرار_گروهی
#نان_تابه_ای
...
نظرات