عکس همینقدر خوشرنگ و براق...
منتظر بقیه کارای یلدایی باشید
zahra
۲۷
۵۰۸

همینقدر خوشرنگ و براق... منتظر بقیه کارای یلدایی باشید

۲۹ آذر ۰۱
#ژله هندوانه😍
#یلدا

۱ بسته ژله سبز

۱ بسته ژله آلوئه ورا

۱ بسته ژله قرمز

بستنی وانیلی نصف لیوان

مقدار ژله ها به اندازه قالب بستگی داره.
طرز تهیه:

ژله ها را طبق دستور درست میکنیم اگه آب سردش رو کمتر بریزیم که سفت تر بشه بهتره.(بهتره کلا هر بسته ژله با ۲لیوان آبجوش حل بشه)

به هر رنگ ژله ۱قاشق غذاخوری بستنی اضافه و مخلوط کنید.

ژله قرمز را تا نصف قالب ریخته داخل یخچال گذاشته تا ببندد،

سپس ژله سفید را روی ژله ‌میریزیم میگذاریم تو یخچال تا ببنده ،و در آخر هم ژله‌سبز را روی ژله قبلی ریخته و‌داخل یخچال گذاشته تا کامل ببندد.
قالب ژله رو ابتدا درون آب گرم کمی فرو می کنیم و یا بر روی حرارت کتری می گذاریم تا راحت ژله از آن جدا شود بعد قالب رو در ظرف مورد نظر برمیگردونیم و با چیپس شکلات یا کشمش و مویز تزیینش میکنیم.
ژله سبز‌ و سفید اضافه میاد میتونید برای ژله تخم مرغی مصرف کنید.

لینک گروهم👇❌
https://t.me/maryambano00251

#ژله تخم مرغی
#شب_یلدا
ژله…………………………….چند بسته
تخم مرغ………………………..به تعداد لازم


سر تخم مرغ را آروم با نوک چاقو پوستش را کنده در حدی که ۱ انگشت داخلش برود و زرده و سفیده را از آن خارج کنید.
حالا نوبت این است که پوست تخم مرغ ها را تمیز کنید.داخل تخم مرغ را خوب بشوید و با انگشت داخلش بکشید تا پوسته داخلش جدا شود. سپس دوباره تخم مرغ ها را خوب بشویید. بگذارید تا خشک شوند.
سپس آنها را داخل یک شانه تخم مرغ یا جاتخم مرغی بچینید، مرحله خالی کردن و شستشو را برای همه تخم مرغ ها تکرار کنید.داخل تخم مرغ ها را با انگشت کمی چرب کنید.
ژله را طبق دستور روی بسته آماده کنید و نوک یک قیف شیرینی پزی را داخل سوراخ تخم مرغ ها فرو کنید و ژله را داخل آن بریزید تا تخم مرغ پر شود. ژله داغ خواهد بود پس با احتیاط بریزید که تخم مرغ سر ریز نکند.
شانه تخم مرغ را داخل یخچال قرار دهید و تا موقعی که ژله کاملاً بگیرد حداقل سه ساعت در یخچال قرار دهید. زمانی که سفت شدند تخم مرغ ها را آرام بشکنید مانند تخم مرغ پخته و نوش جان کنید.
نکات مهم:

ژله باید غلیظ باشد تا به راحتی از پوسته جدا شود.میتوانید برای راحتی کار وقتی ژله ها آماده شدند  چند لحظه آنها را در آب ولرم قراردهید سپس به آرامی پوسته تخم مرغ را جدا کنیداگر جا تخم مرغی در دسترس نداشتید تخم مرغ ها را داخل یک استکان کوچک قراردهید.پس از ریختن ژله در پوسته تخم مرغ با یک دستمال مرطوب پوسته تخم مرغ را تمییز کنید تا چسبندگی نداشته باشد. زیرا موقع جدا کردن تخم مرغ از جا تخم مرغی ممکن است بچسبد و موقع جدا کردن تخم مرغ ها بشکنند.

می توانید ژله ها را لایه به لایه بریزید به این صورت که اول رنگ سبز را بریزید. در یخچال بگذارید سفت که شد کمی ژله الوورا بستنی دوباره داخل یخچال و سپس رنگ قرمز را بریزید و دوباره در یخچال قراردهیدتا جایی ادامه بدهید که تخم مرغ گنجایش آن را دارد. در این صورت نیاز به زمان بیشتری خواهید داشت..
میتوانید تخم مرغی درست کنید که مانند تخم مرغ پخته وسطش زرده داشته باشد.
به اینصورت که اول ژله آلوورا آماده شده را با کمی بستنی یا شیر مخلوط کنید و تا نصف کمتر داخل پوست تخم مرغ بریزید،وقتی گرفت با چاقو کمی وسط ژله را بریده و ‌دربیاورید سپس کمی ژله نارنجی بریزید و وقتی گرفت دوباره آلوورا بریزید و داخل یخچال بگذارید.

شاد باشید😊

لینک کانالم👇❌
https://t.me/donyayeashpazi2018
...
نظرات