عکس آش عباسعلی

آش عباسعلی

۱ بهمن ۰۱
#چالش_همدل#کرمانشاه#ایران_سرای_من_است
سلام دوستانم ،‌ متشکرم از نگاه زیبا و لایک و کامنتهای ارزشمندتون😍🙏🏼💞💞
یه آش خوشمزه که من با اجازه دوستان کرمانشاهی عزیز و بنا به ذائقه خانواده که گوشت قرمز نمیخوریم گوشت روحذف کردم

لینک دستور:
https://sarashpazpapion.com/recipe/1125dcabc90b012aa21f47f6f9329a02


گوشت دنده گوسفندی ۳۰۰ گرم
برنج ۱/۲ پیمانه
عدس ۱/۲ پیمانه
نخود ۱/۲ پیمانه
لوبیا چیتی ۱/۲ پیمانه
لوبیا سفید ۱/۲ پیمانه
پیاز درشت ۵ عدد
گندم پوست کنده 1.5 پیمانه
سیر داغ ۱۱ حبه
روغن حیوانی به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
نعنا خشک به مقدار لازم

طرز تهیه
۱- ابتدا باید حبوبات را از یک روز قبل با آب گرم خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم زود تر پخته شود .
۲- بعد حبوبات را با مقداری آب کمی نمک بپزید .بهتر است عدس را جدا هم خیس کنید هم بپزید چون زمان پخت عدس با سایر حبوبات فرق دارد.
۳- برنج را از ۲ساعت قبل تر بشویید خیس کنید گندم را هم خیس کنید و بعد بپزید. در اواسط پخت گندم برنج را هم به آن اضافه کنید تا بپزد.
۴- گوشت را هم با یک عدد پیاز خورد شده کمی فلفل زرد چوبه بپزید. ودر اواخر پخت کمی نمک به آن اضافه کنید تا مزه دار شود بعد از پخته شدن استخوانهایش را جدا کنید و به صورت ریش ریش خورد کنید.
۵- بعد از این که همه مواد پختنی جدا گانه پخته شدن آن ها را در یک قابلمه بزرگ تر بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم شعله قرار دهید و کمی نمک فلفل زرد چوبه به ان اضافه کنید تا مواد کنار هم بجوشن و آش کم کم جا بیفتد طوری دانه های برنج و گندم در آن پیدا نباشد.
۶- هر چند وقت یک بار هم آن را هم بزنید تا ته نگیرد.به خاطر ریش ریش بودن گوشت در این آش این آش کش دار است . در اواخر پخت آش پیاز داغ را هم داخل آش ریخته فقط مقداری برای تزیین نگه دارید از پیاز داغ بعد از این که آش چند جوش زد آن را از روی حرارت بردارید و روغن حیوانی را به آن اضافه کنید .
۷- نعنا و سیر را جدا گانه در کمی روغن تفت داده و برای تزیین آش استفاده کنید این آش هر چه قدر تند تر باشد خوشمزه تر است. در نهایت آش را داخل ظرف مورد نظر ریخته و با پیاز داغ نعنا داغ سیر داغ تزیین کنید آش عباسعلی جزو آش محلی استان کرمانشاه می باشد .

#آش#غذای_محلی#آش_عباسعلی#ناهار#خوشمزه#سنتی

# maryam..mashhad
#نسیم_فود
...