عکس  فلافل خوزستانی

فلافل خوزستانی

۶ اردیبهشت ۰۲
آخرین سلاح یک زن، زیباییِ اوست.
زنی که پشت سنگر زنانگی و زیبایی‌اش پناه گرفته و از آن استفاده می‌کند، سلاح دیگری نداشته و ابزار مناسب‌تری نیافته تا به آن پناه ببرد و با تکیه به آن، عرض اندام کند...
وگرنه زن‌ها بهتر از هرکسی می‌دانند؛ قدرت در دستاوردهایی‌ست که برای وقوعشان انسانی با تمام توان جنگیده، ایستاده و دوام آورده...

#نرگس_صرافیان_طوفان

#فلافل_خوزستانی
نکته ی مهمی که فلافل داره اینه که ما خوزستانی ها به هیچ عنوان از تخم مرغ برای تهیه فلافل استفاده نمی کنیم .
مواد لازم برای تهیه فلافل اهوازی(خوزستانی)
سیر ۴ حبه
نخود ۳۰۰ گرم
جعفری ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
آرد نخودچی ۲ قاشق غذا خوری
روغن به میزان لازم
نمک، فلفل، زرد چوبه به میزان لازم
مرحله اول آماده سازی نخود:
برای این منظور از ۴۸ ساعت یا حداقل ۲۴ ساعت قبل نخود را داخل آب سرد خیس می کنیم و در این مدت حدود ۷ تا ۸ بار آب نخود را عوض می کنیم.
بعد از گذشت این زمان که نفخ و بوی بد نخود گرفته شد نخودها را با دنده ریز چرخ گوشت به همراه پیاز، سیر و جعفری ۲ مرتبه چرخ می کنیم.
مرحله بعدی آماده سازی مواد اصلی فلافل:
در این مرحله نخود ما حالت پوره ای، غلیط و بافت نرم لطیفی دارد. نخود را داخل ظرف مناسبی ریخته و نمک، فلفل، پودر گشنیز، پودر زیره را اضافه کرده و چند دقیقه کاملا ورز می دهیم. در صورت اینکه دیدید مواد انسجام کافی را ندارد از آرد نخودچی هم استفاده کنید. حالا مواد فلافل آماده است.
مرحله آخر طبخ فلافل :
در این مرحله باید داخل یک قابلمه گود و کوچک روغن بریزیم و اجازه دهیم تا گرم شود. حالا توپک هایی از مواد فلافل درست می کنیم نهایتا اندازه یک گردو و یا با فلالفل زن و داخل روغن گرم شده سرخ می کنیم تا کاملا پخته شود. جهت اطمینان از پخت کامل فلافل می توانید میان آن را حفره ای ایجاد کنید و بعد داخل روغن بیندازید و پس از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر بگذارید تا روغن اضافی را پس دهد. حالا می توانید در کنار گوجه، خیارشور و نان تازه از طعم این غذا لذت ببرید. نوش جان❤️
نکات مهم و فوت و فن های تهیه فلافل جنوبی :
برای داشتن فلافلی پوک تر در صورت تمایل می توانید از نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر استفاده کنید.
در کشور سوریه بعد از حالت دادن خمیر فلافل در دست آن را در کنجد می غلطانند بعد در روغن سرخ می کنند این کار فلافل را خوشمزه و ترد تر می کند.
رمز داشتن فلافلی نرم و لذیذ این هست که زمان خیس کردن نخود را آنقدر ادامه دهید تا نخود بین دو انگشت که فشرده میشود حالت نیم پز شدن داشته باشد.
...
نظرات