عکس خدا ما را کافیست،
و او بهترین حامی ماست....

خدا ما را کافیست، و او بهترین حامی ماست....

۱۹ خرداد ۰۲
اللّٰهم صلِّ عَلی محمدٍ وَ آلِ محمّد وَ عجّل فَرَجَهم 💫
اللّٰهم عجِّل لِوَلیکَ الفرج ✨

«دلشوره تمام وجودم را گرفته بود نمی‌دانستم باید خوشحال باشم یا ناراحت. آرام باشم یا مضطرب. با هر حالتی که بود رسیدیم به خانه دختر خانم. زنگ را زدیم و وارد خانه شدیم. خواستگار معمولا کمی خجالتی و  کم حرف است. حالا من غیر از خجالتی بودن ناراحت هم بودم. حال و احوال ها شروع شد. تا اینکه پدر خانواده آنچه را که ساعت ها منتظرش بودم و خودم را از قبل برایش آماده کرده بودم، پرسید.
خودم را جمع و جور کردم و با صدایی غمگین گفتم: پدرم شهید شده. در سوریه مدافع حرم بود. همین دو جمله را گفتم و خلاص. بغض آمد و گلوی همه را گرفت. فقط این را یادم هست که در آن لحظات سخت و سنگین، خاطرات کودکی من و پدرم، شوخی ها، خنده ها و حتی آخرین نگاه خداحافظی اش، همه در یک لحظه از جلوی چشمانم گذشت. آن شب حرف هایمان را زدیم. خدا را شکر دو خانواده همدیگر را پسندیدند.
در تماس های تلفنی قرار عقد را گذاشته شد. شب قبل از عقد بود که آن حال متناقص به سراغم آمد. چقدر خوب است که این کار دارد به جاهای خوب می‌رسد یا شاید چقدر بد که پدرم نیست. وقتی پدر نباشد انگار هیچ چیز سرجایش نیست. پشت و پناه نداری. کسی نیست که لبخند بزند و بگوید: پسرم بهت تبریک میگم، تو آبروی من هستی.
با خودم گفتم: یعنی تمام پسرها و دختر های شهدای مدافع حرم مثل من هستند؟! احساس بی کس بودن وجودم را گرفت! در همین احوال بودم که خوابم برد. چه صحنه شیرینی بود. پدرم را دیدم. زیبا و خوشحال تر از قبل.
انگار می‌دانست فردا روز عقد من است و من ناراحتم. خندید و گفت: من تو را می‌بینم و به یادت هستم. برای عقدت کسی را به جای خودم می‌فرستم تا به دیدنت بیاید. از خواب پریدم و گفتم چه رویایی بود؟! یعنی چه کسی می‌تواند جای پدرم را بگیرد؟! با کسی درباره این خواب حرفی نزدم. تنها کاری که کردم این بود که جمله پدرم را در کاغذی نوشتم و داخل پاکت گذاشتم. باید می‌دادم به همان کسی که جای پدرم را داشت.
شب عقد شده بود و همه خوشحال بودند. عمو، عمه، دایی، خاله عروس همه بودند. جای خالی پدرم بیشتر از همیشه نمایان شد. با خودم گفتم پس چرا کسی جای پدرم نیامد؟ نکند همه خواب و خیال باشد؟ در همین حالات مهمان ها را زیرچشمی نگاه می‌کردم. ناگهان تلفن مادرم زنگ خورد. بلند شد و ادامه صحبتش را به گوشه ای برد. اولش جدی حرف زد و بعد لبخندی زد و در آخر هم نشانی خانه را داد. خیلی خوشحالتر از قبل به نظر می‌رسید انگار هر چه هست به این تلفن و زنگ مربوط می‌شد.
پرسیدم: «مادر که بود؟! گفت: خودت الان می‌فهمی. یکی از مهمان ها بود نشانی اینجا را می‌خواست. بهش آدرس دادم. حدس زدم هرچه که هست مربوط به خواب دیشب است. همان کسی که بناست بیاید و جای پدرم را بگیرد. جز انتظار مگر چاره ای داشتم؟! نه مادرم می‌گفت چه کسی است و نه من به خواب دیشب اطمینان کامل داشتم.»
در سالن نشسته بودم که یک نفر با صدای بلند گفت: سلامتی سربازان اسلام صلوات! همه صلوات فرستادند. صدای صلوات را که شنیدم سریع از جا بلند شدم و خود را به در رساندم تا ببینم چه کسی است! مگر می‌شود؟! خواب می‌دیدم یا حقیقت بود؟! همینطور پله ها را بالا می‌آمد و به نگاهم خیره بود. حاج قاسم را بغل کردم و بغضم ترکید، گریه کردم بقیه هم گریه کردند.
حال و هوای مجلس دگرگون شد. بوی اسفند و صلوات ترکیب زیبایی را پدید آورده بود، عجب غوغایی. مهمان ها تازه داشتند از صحبت های سردار لذت می‌بردند که باید می‌رفت. رفتم کنارش ونامه را به دستش دادم. بازکرد و خواند چشمانش تر شد. آهسته گفت: برای کسی این ماجرا را بازگو نکن و رفت.»

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای فرزندان شهدا در قامت یک پدر بود. لبخندهای آرامش بخش حاج قاسم  مرهمی بود بر دل تنگ فرزندان شهدا که در فراغ پدر روز هایشان سخت می‌گذشت. متنی که خواندید از؛ فرزند یکی از مدافعان حرم است که ماجرای پدری کردن سردار و حضور ایشان در مراسم عقدش به عنوان پدر را  اینطور بیان کرده بود.

وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ [169]
[اى پيامبر]! هرگز گمان مبر كسانى‌ كه در راه خدا كشته ‌شدند، مرده‌اند! بلكه زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى‌ داده‌ مى‌شوند.

روحشون شاد و راهش پر رهرو💚
اللّٰهم صلِّ عَلی محمدٍ وَ آلِ محمّد وَ عجّل فَرَجَهم ☘️⁩
انشالله شفیعمون باشن 💚

دلتون شاد⁦⁦❤️⁩😍

التماس دعا برای ظهور امام زمان (عج) 🌸

إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ
وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ
وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ
وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى
وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ
وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ
فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا
کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ
اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ
یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی
السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ



#نسکافه
#جان_فدا
#حاج_قاسم_سلیمانی #حاج_قاسم
#شهدا
#داستان #داستان_کوتاه
#اللّٰهم_عجّل_لولیک_الفرج
#امام_زمان_(عج)
#فاطمه⁦❤️⁩زهرا
...