عکس کیک زعفرانی

کیک زعفرانی

۲۱ خرداد ۰۲
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ
سپاس خدا را که ما را از کسانی قرار داد که به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) تمسک می‌جویند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#ادامه_پست_قبل...

از این رو پیامبر اکرم به دستور خدای متعال در غدیر خم در حضور هزاران حاجی که از همه سرزمین های اسلامی در حج شرکت کرده بودند به دست امیرالمومنین علی علیه السلام را بالا برد و فرمود من کنت مولا و علی مولا کسی که من مولا و صاحب اختیار او این پس علی مولا و صاحب اختیار اوست عمر توضیح خواهانه در میان اصحاب ایستاد و گفت «ای رسول خدا این سخن از خداست یا از رسول او؟» پیامبر فرمودند:«آری، از خدا و رسول اوست.» احمدبن حنبل در مسند خود نقل میکند: در این هنگام عمربن خطاب نزد علی امد و گفت: گوارایت باد ای پسر ابوطالب! تو مولای همه مردان و زنان مؤمن شدی.» بدین ترتیب تردیدی برای مخالفان ولایت نماند که حضرت علی خلیفه منصوب و منسوب به رسول خداست اما متاسفانه بعد از رحلت پیامبر ماجرای سقیفه رخ داد و عده ای جمع شدند تا خلیفه انتخاب کنند در حالی که خدای متعال در آیه شریف تصریح فرموده است که حق انتخاب نبی و ولی مخصوص خدای سبحان است«وَيَخْتَارُ ۗ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ ۚ » نه مردم«مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ ۚ »
در حقیقت اگر مردم بخواهند خودسرانه امام و خلیفه انتخاب کنند به خداوند شرک ورزیده و خود را شریک خدا در انتخاب اولیای او قرار داده اند.«سبحان الله و تعالی عما یشرکون».
متاسفانه با وجود نص هایی که بر امامت، خلافت و ولایت مولای موحدان علی علیه السلام وجود داشت، برخی خلافت خواهان به حدیثی جعلی چنگ زدند تا خلافت خود را توجیه کنند. آنان به دروغ گفتند که: پیامبر فرمود «لا یجتمع لاهل بینی النبوه والخلافه»« نبوت و خلافت برای اهل بیت من جمع نمی شود» حضرت علیه السلام در جریان بیعت گرفتن اجباری و قضیه غدیر خم استناد کرد و فرمود آیا شما همان کسانی نبودید که از پیامبر پرسیدید. آیا ولایت علی از سوی خداست یا رسول الله؟ و پیامبر پاسختان داد که از سوی خدا و رسول اوست و به شما فرموده علی را امیرالمومنین خطاب کنید و به او سلام دهید. ابوبکر گفت بله درست است اما پیامبر پس از آن فرمود هرگز نبوت و خلافت برای اهل بیت من جمع نمی شود علی علیه السلام فرمود به خدا قسم رسول خدا هرگز چنین سخنی نفرمود.

#لا_امیرالمؤمنین_الا_علی
#فقط_حیدر_امیرالمؤمنین_است
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیری_ام_سقیفه_ای_نیستم
#اللهم_عجل_الفرج
#یاعلی
...
نظرات