عکس توپک خرمایی
سعیده.۷۲
۱۰۴
۸۵۱

توپک خرمایی

۱۶ مرداد ۰۲
✅خواندن کپشن واجب می باشد!

خطبه تاریخی حضرت زینب(س) در کوفه چگونه بود؟


حِذْيَم بن شريك اسدى(1) مى گويد: در آن روز به زينب دختر على(عليه السلام) نگريستم كه خطبه مى خواند و هرگز زنى را سخن ورتر و زبان آورتر از او نديدم. گويا (زبان على(عليه السلام) در كام اوست و) با زبان اميرمؤمنان على(عليه السلام) سخن مى گويد. به سوى مردم اشاره كرد كه «ساكت شويد!»
ناگاه نفسها در سينه ها حبس شد و زنگ كاروانها از حركت ايستاد، سپس آن حضرت پس از حمد و ثناى الهى و درود بر محمد و خاندان پاكش چنين فرمود:
(امّا بعد! اى كوفيان! اى نيرنگ بازان و پيمان شكنان و بى وفايان و مكر پيشه گان! هرگز اشك چشمانتان خشك مباد و ناله هايتان آرام نگيرد. شما همانند آن زنى هستيد كه رشته خود را پس از بافتن وتابيدن وا مى تابيد. شما سوگندهايتان را دستاويز فساد ميان خود قرار داده ايد. در ميان شما جز لاف زدن، خودپسندى، دشمنى، دروغ، تملّق و چاپلوسىِ كنيزكان، و كينه توزىِ دشمنان نيست، يا [اگر هم به ظاهر خوب باشيد، در نهايت] مانند سبزه اى در كنار لجنزار و نقره اى بر سر گورهاييد. آگاه باشيد كه براى آخرت خويش بد چيزى را [مهيا ساختيد و] از پيش فرستاديد؛ خشم خدا شما را فرا خواهد گرفت و براى هميشه در عذاب جهنم خواهيد ماند.

🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯🖤🕯

ادامه مطلب ان شاءالله در پست بعدی...

#محرم #یا_حسین_(ع) #یا_قمر_بنی_هاشم #یا_ابوالفضل_العباس #یا_رقیه(س) #یا_زینب_(س) #خطبه_حضرت_زینب_در_کوفه
...
نظرات