عکس توپک ماش
این نوع غذا که توپک ماش نام دارد در عین اینکه لذیذ است برای کودکان هم جالب است و بچه ها با دیدن شکل این غذا اشتهایشان باز می شود.
...
مواد لازم

توپک ماش

۱۰
مواد لازم میانی
ماش
۵۰۰ گرم
فلفل سبز
۴ عدد
روغن زیتون
۲ قاشق سوپ خوری
آب
۷ قاشق سوپ خوری
آب لیمو ترش
۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
مواد لازم خمیر
آرد
۳ پیمانه
روغن زیتون
۷ قاشق سوپ خوری
آب
۰ به مقدار لازم
نمک
۰ به مقدار لازم
کلمات کلیدی

توپک ماش

طرز تهیه

توپک ماش

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
برای تهیه مواد میانی ابتدا ماش را از شب قبل در آب خیس کنید. سپس در آب و نمک بپزید تا نرم شود. ماش پخته را در مخلوط کن به صورت پودر در آورید.
۲
هسته فلفل های سبز یا قرمز را در آورده و آنها را به ابعاد کوچک برش دهید. دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون روی آنها بریزید و مخلوط کنید.
۳
این مخلوط را در تابه روی حرارت قرار داده و چهار قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید و حدود ۴ دقیقه بپزید. ماش پوره شده و پنج قاشق سوپ خوری آب باقیمانده را اضافه کرده و حدود ۱۰ دقیقه به پخت مواد روی حرارت متوسط ادامه دهید. ظرف را از روی حرارت بردارید و آبلیموترش را اضافه کنید.
۴
برای تهیه خمیر، آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و روغن زیتون را اضافه کنید. آب را به تدریج اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را ورز دهید. روی آن را با پارچه ای تمیز بپوشانید و حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید.
۵
خمیر را از یخچال در آورید و گلوله هایی به اندازه لیموترش از آن جدا کنید. آنها را روی کاغذ روغنی پهن کنید. آنها را کف دست خود به شکل دو قیف در آورید و داخل آنها را با مخلوط مواد میانی پر کنید.
۶
روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کرده و آنها را در روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی و برشته شوند. توپک های برشته شده را روی دستمال کاغذی ویژه آشپزی قرار داده تا روغن اضافی شان گرفته شود و سپس سرو کنید. 
تصاویر مراحل تهیه

توپک ماش

سایر نکات

توپک ماش

دوستای گلم من ار خمیر جادویی تو این عکس استفاده کردم با خمیر جادویی هم میشه درست کرد .
با خمیری که تو دستور هست هم درست کردم یک بار اون کمی خمیرش سفت هست و به زمان پخت بیشتری نیاز داره. با هر دو خمیر خوشمزه و عالی میشه.
عکس و تصاویر ارسالی از توپک ماش
نظرات دستور پخت

توپک ماش