عکس انا اعطینا اعطیناک الکوثر

انا اعطینا اعطیناک الکوثر

۱۴ دی ۰۲
🍏🍎تُفّاحَه الفردوس🍎🍏

📜از سلمان محمدی نقل شده که:

🌤روزی خدمت فاطمه ـ علیها السلام ـ وارد شدم در حالی که حسن و حسین- علیهما السلام – در پیش او مشغول بازی بودند که من از دیدن این صحنه بسیار #شادمان و خوشحال شدم؛ مدتی نگذشت که رسول خدا 《صلی الله علیه و آله 》 آمدند ‌
من به پیامبر اکرم 《صلی الله علیه و آله 》 عرض کردم:
یا رسول الله مرا آگاهی دهید از اهل بیت خود تا دوستی و #محبت من نسبت به آنان #بیشتر شود.
🌴حضرت فرمودند:
ای سلمان! شبی که به سوی #آسمان ها برده شدم همراه با جبرئیل از باغها و قصرها دیدار داشتم که #رایحه ای خوشبو به مشامم رسید که مرا بسیار متعجب ساخت (از بوی خوشی که داشت)، پس گفتم: ای دوست من جبرئیل! این بوی خوش چیست که بر تمام #عطرهای بهشت #غلبه پیدا کرده است؟
🕊جبرئیل گفت:
ای محمد! این عطر #سیبی است که خداوند تبارک و تعالی سیصد هزار سال پیش آن را خلق کرده که نمی دانم خداوند متعال چه #منظوری از آفریدن آن داشته است.
🌴پیامبر اکرم 《صلی الله علیه و آله》 در ادامه فرمودند:
در فکر این سیب که گروهی از فرشتگان را دیدم که سیبی را همراه خود آورده و گفتند: ای محمد! پروردگارت سلام می رساند و این #سیب را به شما #هدیه می دهد.
🍎پس آن سیب را گرفته و زیر بال های جبرئیل قرار دادم و چون به زمین بازگشتم این سیب را خوردم که خداوند متعال آب این سیب را در پشتم جمع کرد و من چون با خدیجه همبستر شدم او به #فاطمه حامله شد.
✨ خداوند به من وحی فرمود که فرزندی برای تو متولد خواهد شد که حوراء انسیه است. ازدواج نور را با نور قرار بده که #نور فاطمه ـ علیها السلام ـ از نور #علی 《صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه 》 است و من (خداوند) آن ها را #درآسمان زوج یکدیگر قرار دادم و یک پنجم #زمین را #مهر فاطمه معین کردم و از این دو نور #ذریه ای پاک خارج خواهم کرد که #چراغ اهل #بهشتند و نامشان حسن و حسین است و از صلب #حسین امامانی متولد می شوند که آنها را به #شهادت می رسانند پس وای بر قاتلین آنها.🥺

✅بنابراین طبق روایات وارد شده سیبی که #نطفه حضرت فاطمه ـ علیها السلام ـ از آن منعقد شده در یکی از سفرهای #آسمانی پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ یعنی #معراج، از میوه های #بهشتی به آن حضرت اعطا شد، نه در غار حراء. اما درباره این که آیا پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ آن میوه را بین خود و خدیجه- علیها السلام – تقسیم نمودند، روایات مذکور چیزی در این باره بیان نمی دارند.

📚بحرانی، سید هاشم، مدینه معاجز الائمه الاثنی عشر، قم، موسسه معارف اسلامی، ۱۴۱۳ق، ج۳، ص۲۲۵. مرندی، ابوالحسن، مجمع النورین، بی جا، بی تا، ص۲۲. شوشتری، قاضی نور الله، احقاق الحق و ازهاق الباطل، ج۱، ص۱۰، ج۲۵، ص۷.
🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
لینک گروه پویش 🎙‌https://eitaa.com/joinchat/3040870668C0f27851967
...
نظرات