مواد لازم

پاناکوتای انار

۵
مواد اصلی
ژلاتین
۵ ورق
شیر
۲۵۰ میلی لیتر
ماست پرچرب
۴۰۰ گرم
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته
۱۵۰ گرم
شکر
۱.۵ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای سس
آب انار
۱۵۰ میلی لیتر
شکر
۳ قاشق سوپ خوری
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق چای خوری
دانه انار برای تزیین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پاناکوتای انار

طرز تهیه

پاناکوتای انار

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
ورق های ژلاتین را از هم جدا کنید و آنها را داخل یک ظرف بزرگ آب سرد به مدت ۵ دقیقه قرار دهید تا خیس بخورند. در این فاصله در یک قابلمه مناسب شیر، ماست، خامه، رنده پوست پرتقال و شکر را بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.
۲
مخلوط را مرتب هم بزنید. مراقب باشید مخلوط جوش نیاید. وقتی خیلی داغ شد، آن را از روی حرارت بردارید. حالا باید ورقه های ژلاتین را از داخل آب خارج کنید و فشار دهید تا آبِ اضافی آنها گرفته شود، سپس ورقه ها را داخل مخلوط بریزید و به آرامی هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود.
۳
مخلوط حاصل را داخل ۸-۶ قالب ژله یا هر قالب و ظرفی که مورد نظرتان است بریزید. روی آنها را با کیسه پلاستیکی بپوشانید. بعد آنها را به مدت حداقل ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا دسر کاملا خودش را بگیرد.
۴
برای درست کردن سس روی پاناکوتا آب انار، شکر و رنده پوست پرتقال را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. دقت کنید که قابلمه نباید آلومینیومی باشد. مرتب مواد را هم بزنید تا سس غلیظ شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید. صبر کنید تا سس کاملا خنک شود.
۵
پاناکوتا ها را از یخچال خارج کنید و به مدت ۱۰-۵ ثانیه داخل آب قرار دهید. سپس به آرامی آنها را از قالب جدا کنید و داخل ظرف مورد نظرتان قرار دهید. وقتی سس کاملا سرد شد، آن را روی پاناکوتا بریزید و همراه با دانه های انار تزیین کرده و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از پاناکوتای انار
نظرات دستور پخت

پاناکوتای انار