مواد لازم

پاناکوتای کیوی

۵
مواد اصلی
کیوی
۴۰۰ گرم
شکر
۱/۲ پیمانه
خامه قنادی
۴۰۰ گرم
پودر ژله کیوی
۱ بسته
پودر ژلاتین
۴ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
رنگ خوراکی سبز
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پاناکوتای کیوی

طرز تهیه

پاناکوتای کیوی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
ابتدا کیوی ها را شسته، پوست کنده و خرد کنید، بعد به همراه شکر در قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید. وقتی شروع به جوشیدن کرد بعد از ۵-۶ دقیقه هم زده و از روی حرارت بردارید.
۲
خامه قنادی را با همزن آنقدر بزنید تا فرم بگیرد. پودر ژله کیوی را با یک و نیم پیمانه آب جوش حل کنید و کناری بگذارید تا حرارتش را از دست بدهد. ژله کیوی را در ته قالب مورد نظر ریخته و در فریزر بگذارید.
۳
پوره کیوی را از روی حرارت بردارید، چند بار هم بزنید و کناری بگذارید تا ولرم شود. وقتی کمی حرارتش را از دست داد خامه فرم گرفته و ژلاتین حل شده را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
۴
قالب را از فریزر بیرون آورده و کرم کیوی آماده را روی ژله بسته شده بریزید، بعد قالب را در یخچال بگذارید.
سایر نکات

پاناکوتای کیوی

اگر رنگ ژله به نظر شما کم است می توانید چند قطره رنگ سبز خوراکی اضافه کنید.
پودر ژلاتین را در کمی آب ریخته و روی حرارت غیرمستقیم (روش بن ماری) بگذارید تا ژلاتین در آب حل شود. کیوی جوشیده با شکر را در مخلوط کن بریزید تا پوره شود و بعد دوباره 5 دقیقه دیگر بجوشانید.
طبخ بن ماری:
این طریق طبخ برای تهیه غذاها و کرم هایی است که می خواهیم مستقیما روی آتش قرار نگیرد و نتیجه آن لطیف تر شدن غذا و کرمی است که تهیه می کنیم
عمل آن به این طریق است که ظرف محتوی غذا را در ظرف آبی قرار می دهیم و ظرف آب را روی آتش می گذاریم. مقدار آب باید به حدی باشد که موقع جوش آمدن داخل ظرف غذا نشود.
معمولا غذاهای سرد شده یا مانده را که بخواهیم دوباره گرم کنیم و آب در آن داخل نکنیم به طریق بن ماری گرم می کنیم.
نظرات دستور پخت

پاناکوتای کیوی