عکس کوکی رژیمی
Parastoo Izadi
۹۲
۱.۲k

کوکی رژیمی

۱ اسفند ۰۲
سلام امیدوارم ایام به کام تون باشه🌻
همه مشغول درست کردن شیرینی رژیمی شدن منم یکم شیره توت داشتم که بی استفاده بود و دست به کار شدم و این شیرینی هارو باهاش درست کردم🥰جاتون سبز🌿🍀
کوکی رژیمی:
آرد سفید شیرینی: یک و نیم پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
کره: ۱۰۰ گرم
شیره انگور: نصف پیمانه
پودر دارچین: نصف قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
وانیل: یک سوم قاشق چای‌خوری

۱.برای شروع کار آرد شیرینی و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.
 
۲ ـ کره را که از یک ساعت قبل از یخچال خارج کرده‌اید و به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه مناسب بریزید؛ سپس تخم مرغ، وانیل، پودر دارچین و شیره انگور را به آن اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.
 
۳ ـ در این مرحله آرد شیرینی و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده‌اید، طی سه مرحله به مایه کوکی اضافه کنید و آرام هم بزنید تا آرد کاملا در مایه کوکی مخلوط شود.خمیر مقداری حالت چسبندگی دارد ،آرد زیادی اضافه نکنید چون بافت کوکی ها خشک و سنگین می شود.
 
۴ ـ خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بریزید و در کیسه را کاملا ببندید. کیسه خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند.
 
۵ ـ بعد از این مدت زمان خمیر را از یخچال خارج کنید و کمی ورز بدهید؛ مقداری دست خود را چرب کرده ،سپس با خمیر گلوله‌هایی به اندازه گردو درست کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و گلوله‌های کوکی را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید. سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه که از قبل آن را گرم کرده‌اید، بگذارید تا کوکی‌ها بپزند. بعد از پخت کوکی‌ها را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کاملا خنک شوند؛ سپس آن‌ها را داخل ظرف سرو بچینید .

نکات:
_می تونید گردو و یا کشمش هم‌ به اندازه یک سوم پیمانه به مواد اضافه کنید .یا از شیره خرما یا توت هم میشه استفاده کرد.
(من از شیره توت استفاده کردم.)
_وقتی خمیر رو گرد می کنید و داخل سینی میذارید نباید تغییر شکل بده اگه خمیر خیلی شل باشه یعنی آردش کم باشه قبل پخت هم توی سینی پهن میشه و اگه داخل فر بذارید به قول معروف وا میره و تخت میشه.
یعنی آرد و به اندازه ای اضافه کنید که خمیر کمی چسبندگی داشته باشه و بذارید یخچال چسبندگیش از بین میره و اگه دستتون رو چرب کنید به دست نمی چسبه .
_اگر هم آرد زیادی بزنید خمیر خشک میشه و ترک می خوره‌.
_اگه دمای فر بالا باشه سریع اطرافش تغییر رنگ میده و وسطش خام می مونه .
_شیرینی هم اگه زیاد توی فر بمونه خشک میشه.
...
نظرات