عکس خورشت کرفس
Cook mag
۱۰۴
۲۶۶

خورشت کرفس

۱۴ اردیبهشت ۰۳
در زندگی برای رسیدن به پیروزی به سه چیز احتیاج دارید: آرزو، تلاش و شوخ‌طبعی
کرفس پاک شده. 600 گرم
گوشت خورشتی. 400 گرم
پیاز. 2 عدد
آبغوره. 2 عدد
رب گوجه فرنگی. 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبه. 2 قاشق غذا خوری
روغن. به مقدار لازم


مرحله اول :مخلوط پیاز و گوشت

برای تهیه خورشت کرفس ابتدا روغن را داخل قابلمه ای که می خواهید خورش را تهیه کنید بریزید تا گرم شود سپس پیاز هایی را که پوست گرفته، شسته و نگینی خرد کرده اید را در قابلمه ریخته و با روغن تفت دهید تا پیاز ها نرم شوند پس از آن گوشت هایی را که از قبل به صورت خورشتی خرد کرده اید را به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت و پیاز کنار هم مزه دار شوند.وقتی که رنگ گوشت تغییر کرد به مواد درون قابلمه زرد چوبه اضافه کنید و دوباره شروع به همزدن بکنید تا عطر و طعم زردچوبه پخش شود.  

مرحله دوم :اضافه کردن سبزی ها و کرفس

پس از تفت گوشت، سبزی خورشت کرفس که شامل (نعناع و جعفری) است را که قبلا پاک کرده، شسته و ریز خرد کردید به مواد گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ سبزی به سیاهی برود ولی نسوزد. سپس در انتهای تفت سبزی ها کرفس خرد شده را اضافه کنید و یک تفت کوچک به آن بدهید. ولی اگر گوشت شما دیرپز بود حتما کرفس را جداگانه در ظرف دیگری تفت دهید تا هنگام پختن زیاد گوشت کرفس ها له نشوند و حالت اولیه خود را از دست ندهند. بهتر است از قبل کرفس را جداگانه تفت دهید تا پس از پخت حالت خامی نداشته باشد.
مرحله سوم :اضافه کردن آب به مواد خورشت کرفس

بعد از تفت کرفس ها به خورشت حدود 2 لیتر آب اضافه کنید تا همه مواد در کنار هم در زمان مناسب بپزند.

مرحله چهارم :اضافه کردن آبغوره و نمک به خورشت

در 20 دقیقه آخر پخت خورش کرفس نیز آبغوره و نمک را به آن اضافه کنید تا غذای شما طعم و مزه ی خوبی بدهد ، دقت کنید که آبغوره غذا را زودتر از این زمان اضافه نکنید چون باعث سفتی گوشت می شود.
نوش جان
#خورشت_کرفس #خوشمزه #سرآشپزپاپیون #cook_mag

...