عکس نان خامه ای
ماهد جون
۳۲
۲.۲k

نان خامه ای

۲۶ اسفند ۹۴
دوستان خوب پاپیونی , برای بار دوم نون خامه ای درست کردم .خیلی عالی شد ,دستورش را براتون می نویسم.
مواد لازم
آب:١٢۵ سی سی معادل یک پیمانه
آرد:١٠٠ گرم
کره:۵٠ گرم
تخم مرغ:٢ عدد بزرگ
شکر:نصف قاشق چای خوری
وانیل و بکینگ پودر :هرکدام یک هشتم قاشق چای خوری
آب و کره را با هم مخلوط کنید وروی حرارت ملایم قرار دهید تا جوش آید.به محض جوش آمدن وریز جوش زدن ,مخلوط آرد و شکر را در یک مرحله و سریع به آن اضافه کنید و تند تند به صورت دورانی هم بزنید (آرد را از قبل چند بار الک کنید)تا خمیر یکدستی درست شود,وقتی خمیر مثل زمان درست کردن حلوا یه گوشه جمع شد و به قاشق نچسبید به اندازه کافی پخته شده است , شعله گاز را خاموش کنید تا خمیر سرد شود.
٢-فر را با حرارت ٢٠٠درجه روشن کنید تا گرم شود.بعد از اینکه خمیر کمی سرد شد,تخم مرغها را دانه دانه به خمیر اضافه کنیدتا به خورد خمیر برود .اولین تخم مرغ را که اضافه می کنیم وبا تیغه مخصوص خمیر همزن برقی میزنیم,خمیر مقداری بریده بریده می شود,نگران نباشید بعد از اضافه کردن تخم مرغ دوم در حدی که خمیر صاف و یکدست و کشداری داشته باشید با همزن برقی خوب هم بزنید,وقتی خمیر آماده شد وانیل و بکینگ پودر را اضافه میکنیم و کمی دیگر خمیر را هم می زنیم.
٣-خمیر را به وسیله قیف به شکل شکوفه روی سینی فر که از قبل به وسیله کاغذ روغنی پوشانده شده با فاصله بریزید. حدود ٣٠دقیقه در طبقه بالای فر برای پخت کافی است.در طول مدت پخت به هیچ وجه در فر را باز نکنید. ده دقیقه بعد از اینکه سینی را داخل فر قرار دادید ,اگر لامپ فر را روشن کنید ,پف نون ها را می توانید ببینید.بعد از پخت هم فر را خاموش کرده و حدود ده دقیقه نون خامه ای ها داخل فر خاموش بماند چون اگر فورا در فر را باز کنید پف نون خامه ای ها می خوابد.
۴-بعد از سرد شدن کامل در دمای محیط ,با یک چاقو ته نون خامه ایها را کمی برش بزنید و خامه را از انتها به وسیله قیف داخل نون خامه ای ها تزریق کنید. یک بار که نون خامه ای را درست کنید,قلقش دستتون میاد.از خوردن این شیرینی پر طرفدار لذت ببرید.
شاد باشید,ایام به کام.نوروز مبارک.
...
نظرات