عکس چیز کیک توت فرنگی
Ashpazi_Malihe
۱۴۷
۲.۷k

چیز کیک توت فرنگی

۲۰ شهریور ۹۵

این خوشگل خوشمزه یه چیز کیکه که برای سالگرد ازدواجمون درست کرده بودم طعمش بی نظیر بود دستورشو براتون میذارم اگر دوست داشتید درست کنید و لذتشو ببرید.
#چیز _کیک_ توت_ فرنگی
موادلازم جهت بیس:
بیسگوئیت پتی بور ۲۰۰ گرم
کره آب شده ۱۲۰ گرم
محلول نسکافه ۲ ق غ
مواد لازم جهت لایه پنیری:
پنیر ماسکار پونه ۲ بسته
خامه فرم گرفته قنادی ۳۰۰ گرم
رنده پوست لیمو ترش یا وانیل مقداری
پودر ژلاتین ۳ ق چ
آب سرد نصف لیوان
ژله توت فرنگی یا آلبالو(من از ژله آلبالو استفاده کردم چون خوشرنگ تره)برای روی چیز کیک
توت فرنگی جهت تزئین به مقدار لازم
طرز تهیه:
بیسگوئیت پودر شده و کره آب شده و محلول نسکافه را مخلوط کرده و در قالب کمر بندی که از قبل کاغذ روغنی انداخته ایم پهن میکنیم و به مدت نیم ساعت داخل یخچال میگذاریم.
پودر ژلاتین را روی آب سرد پاشیده و روی بخار کتری بن ماری میکنیم و کنار میگذاریم تا از حرارت بیفتد.
سپس پنیر ماسکار پونه و اسانس مورد نظر را با همزن برقی میزنیم تا پنیر قدری باز شود.
خامه را جداگانه فرم داده و با پنیر مخلوط میکنیم و سپس ژلاتین از حرارت افتاده را اضافه کرده و مجددا هم میزنیم تا یکدست شود.
توت فرنگی هارا ورقه ورقه کرده و در امتداد دیواره قالب میچینیم و سپس مواد پنیری آماده شده را داخل قالب میریزیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار میدهیم تا مواد پنیری کمی ببندد.
ژله ی مورد نظر جهت روی دسر را آماده میکنیم و وقتی حسابی سرد شدابتدا میوه ها را میچینیم و کمی از ژله را روی میوه ها میریزیم و کمی که خودش را گرفت(اینکار جهت جلوگیری از بلند شدن میوه ها است)بقیه ی ژله را هم میریزیم و به مدت ۴ ساعت دیگر در یخچال گذاشته تا کامل ببندد.
برای در آوردن از قالب ابتدا دیواره های دسر را با چاقو آزاد میکنیم و بعد کمربند قالب را باز میکنیم و با یک چاقوی لبه نازک دسر را از کف قالب جدا میکنیم و به ظرف سرو منتقل میکنیم.
...
نظرات