عکس دسر پان اسپانیا
maryam
۱۷
۳۴۴

دسر پان اسپانیا

۲۶ آبان ۹۵
دسر پان اسپانیا
بسیار عالی و خوشمزه برای اولین بار بود که درست میکردم پیشنهاد میکنم درست کنید دوستان گلم
#پان_اسپانیایی

مواد لازم :
گردوی خرد شده : ۱/۲ پیمانه
آرد : ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد
شکر : ۱ لیوان
شیر : ۱ لیتر
نشاسته : ۲ قاشق سوپخوری
وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری
کره : ۵۰ گرم
بیسکویت : ۱ الی ۲ بسته از لیدی فینگر و یا پتی پور میشه استفاده کرد
کاکائو : ۳ قاشق سوپخوری
خامه : ۱۵۰ گرم
تخم مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید. شیر را داخل قابلمه بریزید و نشاسته را در کمی شیر سرد حل کنید و به شیر داخل قابلمه اضافه کنید. آرد را الک کرده به شیر اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و شکر را نیز بیافزایید. این مواد را در حال هم زدن روی شعله ملایم قرار دهید تا غلیظ شود. آخر سر کره و وانیل را اضافه کنید. نهایتا خامه را در انتهای کار بعد از خاموش کردن شعله اضافه کنید.
این دسر را می توان با افزودن کاکائو قهوه ای درست کرد. مواد را قبل از گذاشتن روی گاز نصف می کنیم داخل دو تا قابلمه می ریزیم یکی را کاکائو می زنیم و اون یکی سفید می مونه.
ته ظرف یک ردیف بیسکویت پتی بور می چینیم. مایه قهوه ای یا سفید رو می ریزیم. بعد دوباره بیسکویت می چینیم، گردو میپاشیم و روی بیسکویت و گردو، کرم به رنگ دیگر را اضافه می کنیم و رو رو تزئین می کنیم.
برای برجسته شدن لایه اخرش مثل تصویری که میبینید، کمی از مایه تونو نگه دارین و بعد که کمی سفت تر شد، توی قیف سر ماسوره ای بریزید و دونه دونه، شکوفه هاي روی پان رو ایجاد کنید و بعد روشو با پودر کاکایو بپوشونید تا این شکلی بشه
حداقل ٤ ساعت داخل بخچال ميذاريم. هر چي بيشتر بهتر وقتی تو یخچال میزارید روش سلفون نکشید چون باعث میشه خودشو نگیره این تجربه شخصیه هر چی سرد تر هم باشه خوشمزه میشه
...
نظرات