مواد لازم

لازانیا در ماکروویو

۳
مواد اصلی
لازانیا
۳۰۰ گرم
ژامبون
۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده
۲۰۰ گرم
پیاز
۱ عدد
سیر
۲ حبه
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
فلفل دلمه ای
۲ عدد
سوسیس کوکتل
۳ عدد
قارچ
۲۰۰ گرم
زعفران آب کرده
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

لازانیا در ماکروویو

لازانیا فست فود غذای ملل آشپزی با مایکروویو غذای خارجی
طرز تهیه

لازانیا در ماکروویو

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتداپیاز و سیر را رنده كرده و به همراه مقداری روغن سرخ كنید و بعد گوشت چرخكرده را اضافه كرده و حرارت را ملایم كنید تا گوشت تغییر رنگ دهد. ژامبون را نگینی خرد كرده و بعد از آنكه گوشت كمی پخت به مواد اضافه كنید.
۲
سوسیس و فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید ، قارچ را نیز حلقه ای خرد کنید.در تابه ای جداگانه مقداری روغن ریخته و فلفل را كمی تفت دهید و بعد سوسیس را اضافه كردهو بعد از تفت خوردن مقداری آبلیمو اضافه كنید و قارچ را هم به مواد افزوده و تفت دهید و بعد آن را به مواد اصلی اضافه كنید.
۳
۱ لیوان آب جوش را به همراه ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی ، مقداری نمک و فلفل روی حرارت قرار دهید و مخلوط کنید تا آب سس به نصف کاهش پیدا کند.
۴
ظرفی مخصوص مایكروویو را با آب پر كرده و به آن مقداری نمك و روغن اضافه كرده و ۲تا۳دقیقه داخل دستگاه قرار دهید تا به جوش بیاید.بعد از آنكه آب به جوش آمد ورقه های لازانیا را به آن اضافه كرده و دوباره به مدت ۱تا۲دقیقه داخل دستگاه قرار دهید تا لازانیا به مرحله آبكشی رسیده و نیم پز شود.
۵
لازانیا را آبكش كرده و ظرف مناسبی مخصوص مایكروویو انتخاب كنید و آن را كاملا چرب كنید سپس یك لایه لازانیا ته ظرف چیده مقداری سس قرمز روی ورقه های لازانیا بریزید و رویش مواد بریزید و پنیر پیتزا اضافه كرده و از ادویه مخصوص لازانیا رویش بریزید و تا انتها ادامه دهید.
۶
ظرف را داخل دستگاه قرار داده و آن را ۱۰دقیقه با قدرت ۱۰۰درصد روشن كنید و بعد آن را روی گریل قرار داده و با دكمه مخصوص گریل دستگاه را روشن كرده و لازانیا را ۵تا۱۰دقیقه كاملا برشته كنید.
تصاویر مراحل تهیه

لازانیا در ماکروویو

سایر نکات

لازانیا در ماکروویو

این دستور برای تهیه غذا در دستگاه مایكروویو تهیه شده است نه مایكروفر.
میتوانید برای پخت لازانیا از ترکیب کانکشن و گریل به مدت 30تا45 دقیقه استفاده کنید.
در صورت تمایل مقداری گوجه فرنگی هم به لازانیا اضافه كنید.
میتوانید بعد از پخت لازانیا هم مقداری پنیر پارمزان روی آن ریخته و بعد آن را سرو كنید.
نظرات دستور پخت

لازانیا در ماکروویو