عکس حلوای مدرن شکلاتی
بی نهایت شیک و خوشمزه
...
مواد لازم

حلوای مدرن شکلاتی

۸
مواد اصلی
کره
۶۰ گرم
آرد گندم
۱ پیمانه
آرد نخودچی
۲/۳ پیمانه
پودر قند
۷۰ گرم
شکلات سفید
۱۷۰ گرم
پودر هل یا دارچین یا زنجبیل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

حلوای مدرن شکلاتی

طرز تهیه

حلوای مدرن شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد گندم رو الک کنید و داخل ماهیتابه با شعله کم تفت بدید تا بوی خامی آرد از بین بره و خیلی کم تغیر رنگ بده . و بعد بهش آرد نخودچی رو که الک کردید اضافه کنید و کمی تفت بدید (مواظب باشید آرد نخودچی نسوزه )
۲
و بعد بهش کره رو اضافه کنید و هم بزنید تا کره به خورد آرد بره . بعد از روی حرارت بردارید و بهش پودر قند و پودر هل یا دارچین یا پودر زنجبیل اضافه کنید (من هل استفاده کردم کاملا سلیقه ای هستش) و هم بزنید تا یکدست بشه.
۳
و بعد بهش شکلات ذوب شده رو اضافه کنید ( حتما شکلات رو به روش بنماری ذوب کنید و بعد به حلوا اضافه کنید) و مرتب هم بزنید تا کاملا یکدست بشه.
۴
و بعد قالب های تک نفره یا بزرگ سیلیکونی رو خیلییییی کم چرب کنید و مواد حلوا رو همونطور داغ داخل قالب بریزید و قالب رو چند بار روی زمین بزنید تا سطح حلوا صاف بشه و داخلش هوا نباشه و بعد به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار بدید و بعد از قالب خارج کنید .
۵
من از شکلات سفید استفاده کردم برای همین رنگ حلوام روشن شد شما میتونید از شکلات تلخ یا شیری استفاده کنید تا رنگش تیره بشه .
۶
من کف و دیواره قالب سیلیکونی رو ی لایه نازک شکلات رنگی زدم و گذاشتم یخچال تا سفت بشه و بعد حلوارو ک خنک شده بود وسط قالب ریختم و دوباره ی لایه نازک شکلات رنگی روش ریختم و گذاشتم یخچال وقتی سفت شد از قالب بیرون آوردم و روش رو با ژیله بریلو و مروارید خوراکی و خلال پسته تزیین کردم .
عکس و تصاویر ارسالی از حلوای مدرن شکلاتی
نظرات دستور پخت

حلوای مدرن شکلاتی