عکس پشمک قالبی
دوستان این دستور رو به این منظور اضافه کردم که یک مجموعه از پشمک های قالبی و تزئین شده یک جا جمع آوری بشه که همه ی دوستان بتونن استفاده کنن و ایده بگیرن، خصوصا برای شب یلدا.
#پشمک #پشمک_قالبی #تزئین_پشمک #یلدا
...
مواد لازم

پشمک قالبی

۲
مواد اصلی
پشمک در رنگها و طعم های مختلف
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پشمک قالبی

طرز تهیه

پشمک قالبی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
اول پشمک ها رو از بسته خارج کنید و کامل از هم باز کنید تا رشته های پشمک کاملا جدا بشه.
۲
مقداری از پشمک رو بردارید و داخل قالب بگذارید و کاملا فشرده کنید تا زمانی که قالب پر شود. اگر به مقدار کافی پشمک ندارید و میخواهید مثل عکس در قالب بزرگ و به صورت شکل کیک ساده آن را دربیاورید،
۳
ابتدا دور قالب (به صورت برعکس) سلفون بکشید و با کمی آب و عسل سطح آن را مرطوب کنید و پشمک ها را به صورت چند لایه روی آن بچسبانید و با دست فشرده کنید. پشمک های قالب خورده را به آرامی در ظرف موردنظرتان برگردانید.
۴
حالا میتوانید پشمک قالبی خود را تزئین کنید. مثلا شکلات آب شده روی آن بریزید یا با شکلات، ترافل، آجیل، میوه خشک و ... تزئین کنید. در اینجا من تزئین را با برگه زردآلو و قیسی و کمی خمیر ژلارد انجام دادم. برگه زردآلو و قیسی را بادست به شکل گل نرگس در آوردم و با خلال دندان فیکس کردم. برگ ها را هم با خمیر ژلارد درست کردم.
سایر نکات

پشمک قالبی

برای قالب زدن پشمک، قالب سیلیکونی مناسب تر هست و برای حالتی که پشمک روی قالب قرار میگیرد، قالب فلزی یا پلاستیکی سخت و در این حالت بهتر است قالب ساده باشد.
نظرات دستور پخت

پشمک قالبی