مواد لازم

کباب فخزی

۲
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
سینه مرغ
۱/۲ عدد
پیاز
۳ عدد
آرد سوخاری
به مقدار لازم
زعفران
به مقدار لازم
آویشن
به مقدار لازم
دارچین
به مقدار لازم
پودر سیر
به مقدار لازم
زردچوبه ،فلفل سیاه و زنجبیل
به مقدار لازم
نمک و آبلیمو
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کباب فخزی

طرز تهیه

کباب فخزی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
گوشت چرخکرده رو با یه پیاز آب گرفته(رنده کنید و آبش رو بگیرید) و زردچوبه و نمک و فلفل سیاه و دارچین و زعفران و پودرسیر و یکم ادویه ی کاری و آردسوخاری مخلوط کنید و ورز بدید و بذارید یخچال یک ساعت استراحت کنه.
۲
سینه ی مرغ رو تیکه کنید و با یه پیاز و نمک و یکم آبلیمو (بدون آب) برای ده تا ۱۵ دقیقه بذارید روی گاز با شعله ی متوسط، تا آب بندازه.بعد آبش رو بریزید و گوشت رو بشورید و با دست کامل ریش ریش کنید.
۳
یه پیاز رو خلالیش کنید و سرخ کنید و وقتی یکم سبک شد مرغ ریش ریش شده رو بهش اضافه کنید و بهش زردچوبه و فلفل سیاه و آویشن و یکم زنجبیل بزنید و اجازه بدید با پیاز تفت بخورن و تقریبا سرخ شن(انقدر سرخ نکنید که مثل رشته خشک شن ).تموم که شد بذارید کنار تا از حرارت بیفته.
۴
تو ای مرحله از گوشت چرخکرده اندازه ی یه پرتقال متوسط بردارید و کف سینی طوری پهن کنید که مستطیلی شکل باشه (سایز طولش دست خودتونه ) بعد از گوشت مرغ به درازا وسطش بریزید و دو طرف گوشت چرخکرده رو بهم بیارید تا بسته شه و انقدر با دست جابه جا کنید تا کاملا یکدست شه و بسته شه.
۵
میتونید تو این مرحله قبل پهن کردن گوشت اول بهش یه تخم مرغم بزنید و خوب ورز بدید بعد شروع کنید.من بهش زدم .منسجم ترش میکنه و باعث پف گوشت میشه.
۶
کف تابه رژیمی رو چرب کنید و گوشتا رو بچینید داخلش و با برس یکم روغن روشون بمالید و با حرارت ملایم اجازه بدید پخته و هردوطرفشون سرخ شن. میتونید توی فر هم بذارید .
تصاویر مراحل تهیه

کباب فخزی

بیشتر
سایر نکات

کباب فخزی

این کباب رو با یه پلوی دودی زعفرانی میل کنید فوق العاده س.
عکس و تصاویر ارسالی از کباب فخزی
نظرات دستور پخت

کباب فخزی