مواد لازم

تره فرنگی پلو

۳
مواد اصلی
تره‌ فرنگی (بزرگ)
۵ ساقه
برنج
۴ پیمانه
هویج
۱ عدد
مرغ
۲ قطعه
روغن زیتون
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

تره فرنگی پلو

طرز تهیه

تره فرنگی پلو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
در ابتدا تره فرنگی ها را پاك كرده و با كمی از قسمت سبز آن حلقه های یك سانتی متری میبریم و با روغن داغ سرخ میكنیم و پس از نرم شدن نمك و فلفل را به آن اضافه میكنیم.در ظرفی جداگانه هویج را با رنده درشت رنده میكنیم و با نمك و فلفل مخلوط میكنیم و با كمی كره یا روغن تفت میدهیم
۲
سپس مرغ تكه شده را با هویج و كمی زعفران تفت میدهیم .برنج را در ظرفی جدا به مرحله ابكشی میرسانیم و پس از ابکش کردن به سه قسمت جدا کرده و قسمت اول را با زعفران مخلوط کرده و دیگری را به صورت سفید و برای قسمت سوم با مخلوط تره فرنگی نرم شده مخلوط کرده و به طور جداگانه در سه قابلمه دم میدهیم.پس از اینکه برنج دم کشید نوبت قالب زدن است .
۳
در ظرف گودی یک کاسه کوچک را وارونه در وسط ظرف میگذاریم و ابتدا برنج زعفرانی را ریخته و با پشت قاشق فشرده میکنیم که به هم بچسبند.
۴
بعد نوبت برنج سفید است که به همین ترتیب عمل میکنیم و بعد پلوی تره فرنگی را اضافه کرده و با پشت قاشق فشرده میکنیم .سپس ظرف را روی سینی بلوری برمیگردانیم و در کاسه خالی که وسط برنج جاسازی شده مرغ را که پخته شده قرار میدهیم.
سایر نکات

تره فرنگی پلو

1)بهتر است مقدار بیشتری زعفران در طبخ غذا به كار ببرید.
2)گر دوست دارید از زرشك سرخ كرده برای تزیین غذا استفاده كنید.
تره فرنگی پلو غذایی بسیار زیبا و خوشمزه است و میتوانید آن را به عنوان غذای جدید و زیبایی در میهمانیها یا مجالس رسمی و همچنین جمع های دورهمی به كار بگیرید .پیشنهاد میكنم حتما این غذای خوشمزه را امتحان كنید.
نظرات دستور پخت

تره فرنگی پلو