عکس شیر برنج زعفرانی شور مزه
این شیر برنج با یک طعم متفاوت 👌 وشور مزه
و یک دسر بسیار خوشمزه # وامتحان شده # وبسیار خوشمزه است .
من این دسر شور مزه درست کردم ودستورش متفاوته ولی بسیار خوشمزه و مناسب برای پیش غذا ، یک دسر خوشمزه که هم به صورت شور مزه هم به صورت شیرین می تونید درست بکنید .
...
مواد لازم

شیر برنج زعفرانی شور مزه

۳
مواد اصلی
برنج نیم دانه
۶ قاشق غذا خوری
آب
۱ لیوان
شیر
۲ لیوان
زعفران دم کرده غلیظ
۳-۴ قاشق غذا خوری
پیاز چیپسی
به مقدار لازم
نمک
به مقدار لازم
پودر دارچین
۱/۲ قاشق غذا خوری
روغن جامد
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

شیر برنج زعفرانی شور مزه

شیربرنج زعفرانی
طرز تهیه

شیر برنج زعفرانی شور مزه

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا داخل قابلمه یک لیوان آب اضافه و روی شعله گاز قرار میدهیم . سپس برنج نیم دانه را اضافه می کنیم وبا حرارت کم تا کامل پخته وشکفته شود. مواظب باشید ته نگیرد ونسوزد .
۲
سپس شیر را اضافه می کنیم.در مرحله بعد زعفران دمکرده غلیظ ونمک را اضافه می کنیم .حدود یک قاشق ونصف غذاخوری روغن جامد را اضافه می کنیم وبعد پخت شعله گاز را خاموش می کنیم .( در صورت تمایل می توانید کره را جایگزین روغن جامد بکنید.)
۳
پیاز را از قبل به صورت چیپسی سرخ میکنیم وکنار میگذاریم . حدود نصف قاشق روغن جامد باقیمانده را داخل یک ظرفی بریزید وروی حرارت بگذارید تا خوب داغ شود سپس پودر دارچین را اضافه وسریع پایین بیارید تا نسوزد .
۴
شیر برنج زعفرانی را داخل ظرف اصلی بریزید وبعد سرد شدن با پیاز چیپسی تزیین کنید .پودر دارچین حل شده در روغن را برای تزیین وهم طعم ومزه وسط قسمت ظرف بریزید .واقعا عالی وبسیار خوشمزه پیشنهاد می کنم امتحان بکنید مطمنم خوشتون میاد .
سایر نکات

شیر برنج زعفرانی شور مزه

* لازم به ذکر است شما در صورت تمایل اگر طعمـشور مزه دوست ندارید می تونید به صورت شیرین درست بکنید وپیاز را حذف وبجای آن هل وگلاب را اضاف کنید .
ولی با طعم شور مزه زعفرانی خیلی خوشمزه وبه عنوانـ پیش غذا یا در وعده صبحانه یا شام بسیار مناسب است .
عکس و تصاویر ارسالی از شیر برنج زعفرانی شور مزه
نظرات دستور پخت

شیر برنج زعفرانی شور مزه