مواد لازم

آبگوشت انگلیسی با ماهی

۸
مواد اصلی
گوشت قرمز (خرد شده)
۱۱۵ گرم
پیازچه (خرد شده)
۲ قاشق غذا خوری
جعفری (خرد شده)
۲ قاشق غذا خوری
کره
۲ قاشق غذا خوری
آویشن (خرد شده)
۱ قاشق غذا خوری
برگ بو (خشک شده)
۲ عدد
پیاز متوسط (خرد شده)
۲ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
سیب زمینی (پوست کنده و خرد شده)
۹۰۰ گرم
خامه (پر چرب)
۳۵۰ گرم
ماهی (بدون پوست و استخوان - خرد شده)
۱۳۰۰ گرم
عصاره ماهی (یا عصاره مرغ یا آب)
۵ فنجان
کلمات کلیدی

آبگوشت انگلیسی با ماهی

طرز تهیه

آبگوشت انگلیسی با ماهی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
یک قابلمه شش لیتری را روی حرارت ملایم قرار دهید و به آن گوشت قرمز را اضافه کنید و یک مقدار از چربی آن به قابلمه اضافه کرده، دمای حرارت را بالا ببرید و گوشت را تفت دهید تا ترد، برشته و طلایی شود.
۲
از یک قاشق سوراخ دار برای انتقال آنها به یک ظرف کوچک مخصوص فر استفاده کنید. چربی ها را داخل قابلمه کنار بگذارید.
۳
کره، پیاز، آویشن و برگ بو را به قابلمه اضافه کنید و با قاشق چوبی آنها را به مدت ۸ دقیقه تفت دهید تا پیاز ها طلایی شوند.
۴
سیب زمینی و عصاره ماهی یا عصاره مرغ یا آب را اضافه کنید (اگر عصاره به مقدار کافی روی سبزیجات را نپوشاند میتوانید مقدار بیشتری آب اضافه کنید). دما را بالا ببرید و به جوش آورید درب آن را ببندید و سیب زمینی ها را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند.
۵
اگر مایع به اندازه کافی غلیظ نشد مقداری از سیب زمینی را له کنید تا از خودش نشاسته پس دهد و مایع غلیظ شود. دمای گاز را پایین بیاورید و روی آن نمک و فلفل بپاشید. سپس فیله های ماهی را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید. بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید.
۶
آبگوشت را خیلی آرام با خامه مخلوط کنید و روی آن نمک و فلفل بپاشید.
۷
اگر نمیخواهید برای همان روز غذا را سرو کنید، بگذارید مایع کمی خنک شود و بعد آن را داخل یخچال قرار دهید و روی آن را ببندید تا کاملا خنک شود ولی اگر میخواهید همان روز سرو کنید بگذارید به مدت یک ساعت در دمای اتاق بماند تا طعم مواد به خورد هم برود.
۸
زمانی که آبگوشت برای سرو کردن آماده شد، آن را روی حرارت ملایم دوباره گرم کنید و آرام بجوشانید. ظرف حاوی گوشت قرمز را داخل فر قرار دهید و با دمای ۹۵ درجه سانتیگراد (۲۰۰ درجه فارنهایت) به مدت ۵ دقیقه گرم کنید.
۹
از یک قاشق سوراخ دار برای انتقال دادن ماهی ها، پیاز و سیب زمینی استفاده کنید. آنها را در مرکز ظرف بزرگ سوپ قرار دهید و آبگوشت خامه ای را دو تا دور آن بریزید و گوشت قرمز را روی آن پراکنده کنید. در آخر با جعفری و پیازچه آن را تزئین کنید.
نظرات دستور پخت

آبگوشت انگلیسی با ماهی