عکس سیراب شیردان
خواص و فواید سیراب شیردان برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها سالهاست که از سوی متخصصان توصیه می شود. لیستی از خواص سیرابی و شیردان را با هم مرور می کنیم.
درمان کم خونی
مفید در رشد و تقویت کودکان
تقویت و کمک به تولید اسپرم سالم
بهترین برای تقویت معده و روده
کمک در درمان بیماری های عصبی و افسردگی
مفید برای افراد مبتلا به بیماری ام اس MS
درمان زخم معده و اثنی عشر
تقویت و درمان ریزش مو
تقویت سیستم ایمنی بدن
ضد سرطان
...
مواد لازم

سیراب شیردان

۵
مواد اصلی
سیرابی گوسفندی
یک دست
شیردان گوسفندی
یک دست
پیاز خام کوچک
یک عدد
سیر
سه حبه
چوب دارچین
یک تکه کوچک
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
آویشن
یک چهارم قاشق چای خوری
برگ بو
یک عدد
کلمات کلیدی

سیراب شیردان

سیرابی غذای سنتی غذای ایرانی
طرز تهیه

سیراب شیردان

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۶۰
دقیقه
۱
برای درست کردن یه سیرابی و شیردان گوسفندی عالی و رستورانی اول باید اونارو حسابی تمیز کنید برای تمیز کردن سیرابی و شیردان اول باید آب رو جوش بیارید و سیرابی هاتون رو در اون بذارید و دربیارید باید سریع اینکارو بکنید که سیرابیاتون تو آب جوش پخته نشه .
۲
بعد از اینکه در آبجوش گذاشتید و درآوردید با پشت چاقو روی سیرابیا بکشید تا پرزهای زرد رنگش پاک بشه و بعد حسابی شیارهارو تمیز کنید تا سیرابی های سفیدی برای پخته شدن آماده بشه اگر طبق همین دستور پیش برید سیرابیاتون تمیز و سفید رنگ میشه فقط باید حتمن زود بذارید تو آب جوش و دربیارید .
۳
بعد از اینکه سیرابیاتونو تمیز کردید اونارو باید به اندازه های دلخواه برش بدید و در یک قابلمه یا زودپز پیاز رو با روغن سرخ کرده بعد از اینکه سبک شد سیرهاتونو خورد کنید و به پیاز اضافه کنید و نمک و فلفل و زردچوبه رواضافه کنید و تفت بدید
۴
بعد سیرابی هاتونو اضافه کنید و یک تفت بدید و بعد آویشن رو اضافه کنید و چوب دارچین و برگ بو رو داخل اون بندازید حالا به قدری آب اضافه کنید تا روی سیرابی هاتون بگیره اگر مایل بودید میتونید یه تکه قلم هم در اون بندازید تا طعمش دلپذیر تر بشه من بیست دقیقه آخر یک لیوان آب قلم اضافه میکنم
۵
مدت زمان این غذا هرچقدر بیشتر باشه لذیذتر و نرم تره من از شب میذاریم با شعله ی پایین و زیرش شعله پخش کن میذارم تا صبح پخته بشه شما میتونید از صبح بذارید تا شب یا دو تا سه ساعت داخل زودپز بذارید تا بپزه .
۶
بعد از پخت با ابلیمو یا لیموی تازه اونو مزه دار کنید و نوش جان کنید
عکس و تصاویر ارسالی از سیراب شیردان
نظرات دستور پخت

سیراب شیردان