عکس سیروپ وانیل
سیروپ به مایعی گفته میشه که در اثر جوشاندن شکر زیاد در آب به دست میاد و چسبناک و غلیظه. در اصل همان شربت یا شهد است که در زمان قدیم در شیرینی پزی ها ازش استفاده میشده .
سیروپ ها در انواع مختلف و با طعم های مختلف در بازار موجوده که علاوه بر شیرین کردن نوشیدنی شما طعم و عطر خاصی هم به نوشیدنی شما میبخشند
میشه از شکر هم استفاده کرد اما شکر به خوبی حل نمیشه و ته لیوان باقی میمونه ولی سیروپ به دلیل اینکه شکر حل شده است اصلا این طور نمیشه و طعم دلپذیری هم به نوشیدنی شما میده
البته این سیروپ کارایی دیگه هم داره و اون استفاده در تهیه انواع بستنی و نوشیدنی های گرم و کافه هاست
...
مواد لازم

سیروپ وانیل

۲
مواد اصلی
پودر شکر
یک و دو سوم پیمانه
آب
یک و یک سوم پیمانه
وانیل
۱ قاشق چای خوری سرپر
کلمات کلیدی

سیروپ وانیل

سیروپ وانیل نوشیدنی شربت
طرز تهیه

سیروپ وانیل

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
پودر شکر و آب رو با هم مخلوط میکنیم و هم میزنیم روی شعله کم گاز قرار میدیم مرتب هم میزنیم تا حتی ذره ای از شکر حل نشده باقی نمونه وقتی جوش آمد و کف کرد وانیل رو اضافه می کنیم و هم میزنیم حدود ۳ دقیقه دیگه هم صبر میکنیم (حدود ۱۰ دقیقه طول میکشه این مرحله )
۲
بعد ظرف رو روی بخار کتری قرار میدیم به مدت ۲۰ دقیقه تا هم کاملا حرارت ببینه و گداخته بشه در عین حال آب اون بیشتر تبخیر نشه . اگر این کار روی شعله گاز قرار بدهیم آب بیشتری تبخیر میشه و سیروپ ما بعد از خنک شدن شکرک میزنه .
۳
این محلول رو در شیشه در بسته نگه دارید میتونید توی یخچال هم نگه دارید اصلا نگران نباشید شکرک نمیزنه
۴
این میزان مواد حدود ۵۰۰ میلی لیتر با ۵۰۰ cc به شما سیروپ وانیل میده
سایر نکات

سیروپ وانیل

مقدار زمان داده شده رو رعایت بکنید چون مهمه حتی دو دقیقه هم بیشتر روی گاز بمونه شکزک میزنه
دوم اینکه حتما از پودر شکر استفاده کنید
اگر پودر شکر در اختیار ندارید می تونید شکر تون رو تو آسیب کن بریزید و کاملا اون رو پودر کنید (البته من خودم اینو امتحان نکردم ولی قاعدتا باید بشه)
نظرات دستور پخت

سیروپ وانیل