عکس کیک هلو با کرم شکلاتی و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه
کیک هلو با کرم شکلاتی (پاتیسیر) و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه

این کیک طعم بسیار خوبی داره ایده از خودم بوده وتاحالا همچین طعمیو نچشیدین.
...
مواد لازم

کیک هلو با کرم شکلاتی و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه

۵
مواد لازم کیک
آرد
۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
ماست‏
نصف پیمانه
روغن
نصف پیمانه
وانیل
یک چهارم قاشق چای خوری
هلو
۳ عدد
تخم مرغ
۴ عدد
شکر
یک پیمانه
مواد لازم کرم پاتیسیر
شیر
یک و یک چهارم پیمانه
زرده تخم مرغ
۳ عدد
شکر
یک چهارم پیمانه
پودر کاکائو
۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت
۲ قاشق غذا خوری
وانیل
یک دوم قاشق چای خوری
مواد لازم
کره
۱۱۲ گرم
زرده تخم مرغ
یک عدد
قهوه اسپرسو (دم کرده غلیظ)
دو قاشق غذا خوری
شکر
دو قاشق غذا خوری
آب
یک قاشق غذا خوری
وانیل
نوک قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کیک هلو با کرم شکلاتی و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه

کیک هلو کیک هلو با کرم شکلاتی باتر کریم
طرز تهیه

کیک هلو با کرم شکلاتی و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
ابتدا کیک هلو را درست میکنیم: تمامی مواد هم دمای محیط وفر از قبل گرم شده وقالب چرب وآرد پاشی شودارد وبکینگ پودر سه بار الک شود وهمچنین هلوهارا به قطعات کوچک برش بزنید(هلوهای سفت). تخم مرغها وشکر و وانیل مقداری باهمزن زده تامخلوط شوند. سپس بادور تند همزن بزنید تا غلیظوروشن وحجم آن دوبرابر شود
۲
سپس ماست وروغن اضافه یک دقیقه بزنید تاخوب مخلوط شود واردازقبل الک شده رو درسه مرحله داخل مواد ریخته بالیسک هم بزنید.درآخر هلوها را بادوقاشق آرد مخلوط کرده داخل مواد کیک آروم هم زده وداخل قالبها ریخته درسولاردام درزمان ۴۵ودمای۱۶۵(بیست دقیقه اول پخت درپوش روی قالبها باشد وزمان انتهایی درپوش رابردارید)ودرفرزمان۴۵ودما۱۸۰(دما بستگی به فر)بعداز پخت بگذارید خنک شود وبه سراغ کاور کیکها بروید.
۳
برای کاور با کرم پاتیسیر شکلاتی بدین گونه عمل کنید. شیر و وانیل داخل ظرف روی حرارت متوسط بگذاریددرزمانیکه شیر گرم میشود زرده تخم مرغ وشکر را داخل ظرف باهمزن بزنید تاروشن شودبعد نشاسته ذرت وپودر کاکائو روی زرده ها الک کنید بالیسک هم بزنید تا مخلوط شوندسپس شیر داغ(نباید بجوشد چون کرم خراب میشود)آهسته به مواد اضافه وباهمزن (دور کند)بزنید تامواد به خورد هم برود.
۴
بعد مواد رو ازیه الک رد کرده ودوباره روی حرارت مدام هم بزنید تابه غلظت مورد نظر برسد برای کاور بهتراست یک مقدار بیشتر روی حرارت باشد تا غلیظ تر شود.بعد از آماده شدن سریع روی ظرف پلاستیک کشیده تا رویه نبندد.درزمان خنک شدن این کرم به سراغ فراستینگ بروید.
۵
برای فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه میتوان از نسکافه غلیظ و یا قهوه فوری استفاده کرد.برای غلیظ شدن میتوان بن ماری ویا درمایکرویو ۳۰ثانیه زمان داد تا غلیظ شود. ابتدا قهوه اسپرسو را حاضر کنید بادستگاه نصف فنجان قهوه آماده کنید داخل مایکروویو ۳۰ثانیه زمان بدهید.حال بگذارید خنک بشود. شکر را داخل ظرف کوچکی ریخته یک قاشق آب داخل آن بریزید.(توجه داشته باشید این میزان مواد فقط برای دو مینی کیک مستطیلی است برای کاور و فیلینگ کیک اپرا ویاسایر کیکها باید مواد دوویا سه برابر شود)شکر وآب داخل ظرف روی حرارت کم بگذارید.به سرعت به دنبال زرده رفته داخل ظرف کوچکی باوانیل بادور متوسط همزن بزنید تارنگ آن روشن شده .
۶
سپس شکر وآب که درحال جوشیدن است(حبابهای یک اندازه)قطره قطره اضافه کنید وبادور تند همزن بزنید تا حجم مواد کمی زیاد شده وبه غلظت بیوفتد کار زرده ها که به اتمام رسید.پره های همزن را دراورده پره های خمیر زن را زده وکره های سرد مکعبی خورد شده را کمی با همزن بزنید(منظور از سرد داخل یخچال)سپس کرمی که سرد شده وبه دمای محیط رسیده به کره اضافه وبادور تند بزنید تا مخلوط شوند. حالا قهوه اسپرسو که خنک شده بود دوقاشق به مواد کرم کره ای اضافه کنید و با دور کند بزنید کرم شما آماده است برای استفاده آن را داخل یخچال یک ربع بگذارید سپس استفاده کنید.
۷
حالا نوبت کار انتهایی یعنی کاور کیک و فراستینگ میباشد. کیک هلوها را که مادراینجا دوعدد به ابعاد کوچک ومستطیلی داریم با کرم پاتیسیر شکلاتی کاور کرده.کار کاور هم با پالت کوچک و کرم کره ای مقداری هم زده تا یک مقداری شل شود وداخل قیف باماسوره گرد شکوفه میزنیم به همین راحتی وخوشمزگی.
سایر نکات

کیک هلو با کرم شکلاتی و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه

این کیک میتواند با کیک های دیگر جایگذین شودولی پیشنهاد من این است تازمانیکه این میوه در دسترس شماست از آن استفاده کنید واز طعمهای بینظیر کیک هلو.کرم شکلاتی وباترکریم آن لذت ببرید.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک هلو با کرم شکلاتی و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه
نظرات دستور پخت

کیک هلو با کرم شکلاتی و فراستینگ باترکریم فرانسوی قهوه