عکس بستنی قهوه
یک بستنی خوشمزه حتی برای اونهایی که با قهوه میانه خوبی ندارن
این بستنی ثعلب نداره ، نیاز به دستگاه بخصوصی نداره
هرچند که در اون از قهوه دم کرده استفاده شده ولی کوچکترین حالت یخ زدگی نداره
بافت خیلی لطیفی داره
هرچند در اون از زرده تخم مرغ استفاده شده ولی با توجه به استفاده از وانیل و غالب بودن طعم بستنی و قهوه بو و طعمی احساس نخواهید کرد .
من این بستنی رو حدود ۷ مرتبه درست کردم و هر بار فرمول اون رو تغییر دادم تا به نتیجه بسیار مطلوبی رسیدم که در عین حال که قهوه دم کرده در اون استفاده میشه حالت یخ زدگی نداشته باشه ولی زود هم در دمای محیط آب نشه
...
مواد لازم

بستنی قهوه

۱
مواد اصلی
شیر عسلی
۲۰۰ گرم
خامه قنادی
۳۰۰ گرم
قهوه دم کرده غلیظ
۲/۳ پیمانه
زرده تخم مرغ
۳ عدد
وانیل
۱ قاشق چای خوری
کره
۳۰ گرم
کلمات کلیدی

بستنی قهوه

قهوه بستنی بدون ثعلب میان وعده
طرز تهیه

بستنی قهوه

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
قهوه رو که دم کردین بزارید یخچال کاملا سرد بشه
۲
کره رو به روش بن ماری (روی بخار کتری) ذوب کنید بعد اجازه بدین تا کاملا از حرارت بیفته
۳
زرده تخم مرغ ها رو با وانیل کمی بزنید تا کاملا یکنولخت بشه
۴
حالا در مخلوط کن یا با استفاده از هم زن برقی خامه قنادی و شیر عسلی قهوه دم کرده سرد شده و کره ذوب شده و زرده تخم مرغ ها رو با هم کاملا مخلوط کنید و بعد در ظرف مورد نظر تون بریزید بزارید فریزر به مدت ۲۴ ساعت بعد مصرف کنید .
۵
*** نکته : بعد از اینکه موادتون رو گذاشتین فریزر هر یک ساعت یکبار با چنگال موادتون رو هم بزنید . لازم نیست از فریزر بیارید بیرون ، تو همونجا به اندازه یک دقیقه با چنگال هم بزنید تا کاملا موادتون یکنواخت بشه . چنگال رو دور تا دور ظرف تون بکشید و زیر و روی و کناره های بستنی رو که کمی بسته کاملا هم بزنید تا ۳ الی۴ مرتبه این کار رو انجام بدین .
۶
سخت نیست وقت تون رو هم زیاد نمیگیره حتما حتما این کار رو انجام بدین برای اینکه اگر این کار رو انجام ندین بعد از ۲۰ ساعت که کاملا بستنی تون بست ، موقعی که اسکوب میزنید خودتون متوجه میشید که انگار بستنی تون از دو قسمت تشکیل شده ، دو لایه هست لایه رویی که نرم تر هست و به رنگ روشن و لایه زیری که تیره تر هست و به رنگ تیره . بنابراین برای اینکه این اتفاق نیفته حتما سه الی چهار مرتبه به فاصله یک الی دو ساعت موادتون رو با چنگال هم بزنید .
سایر نکات

بستنی قهوه

من در تمام دستور بستنی ها از شیر و شکر به صورت مستقیم استفاده نمیکنم . از شیر عسلی استفاده میکنم که ترکیبی از شیر و شکر هست . چون استفاده از شیر بصورت مستقیم حالت یخ زدگی در بافت بستنی ایجاد میکنه و همینطور استفاده از شکر بصورت مستقیم ، بافت بستنی رو بد میکنه .
دیگه اینکه من برای این دستور بستنی زحمت زیادی کشیدم و بارها و بارها امتحان کردم و اون رو تغییر دادم تا به این دستور رسیدم بنابراین راضی نیستم بدون ذکر منبع در صفحات خصوصی تون اینستا و تلگرام و.... بنام خودتون بزنید.
عکس و تصاویر ارسالی از بستنی قهوه
نظرات دستور پخت

بستنی قهوه