مواد لازم

شیرینی فندقی شکلاتی

۵۰
مواد اصلی
شکلات تخته ای
۱۰۰ گرم
پودر فندق
۸۰ گرم
پودر دارچین
۱/۲ قاشق چای خوری
آرد برنج
۲ قاشق سوپ خوری
آرد گندم
۳۰۰ گرم
پودر قند
۸۰ گرم
کره
۲۵۰ گرم
کلمات کلیدی

شیرینی فندقی شکلاتی

طرز تهیه

شیرینی فندقی شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود ، کره نرم شده و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا نرم و کرمی شود.
۲
ارد برنج ، ارد گندم ، دارچین و فندق های پودر شده را باهم در کاسه ای مخلوط کنید سپس این مواد را قاشق قاشق به مخلوط کره و پودر قند اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست داشته باشید.
۳
خمیر را درون سینی باز کنید تا به ضخامت ۵ میلیمتر ( نیم سانتیمتر ) برسد ، سینی را درون یخچال به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا کره بسته شده و خمیر سفت شود.
۴
در این مدت که خمیر درون یخچال استراحت میکند ، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، خمیر را پس از طی زمان لازم از یخچال خارج کنید و با قالب های دلخواه قالب بزنید.
۵
شیرینی های قالب زده شده را در سینی بچینید و درون فری که از قبل گرم کرده اید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند و زیرشان کمی طلایی شود ، پس از پخت شیرینی ها را از فر خارج کنید تا خنک شوند.
۶
شکلات تخته ای را درون کاسه ای روی بخار اب قرار دهید تا اب شود سپس روی شیرینی ها مقداری بزیزید و رویش نیز کمی مغز فندق خرد شده بپاشید.
سایر نکات

شیرینی فندقی شکلاتی

این شیرینی را میتوانید برای چند روز نگهداری کنید ، اگر میخواهید مدت زمان طولانی تری شیرینی را نگهداری نمائید ان را بصورت خشک در ظرف در بسته ای نگهداری کنید و در زمان سرو شکلات را رویش بریزید.
نظرات دستور پخت

شیرینی فندقی شکلاتی