عکس نون کوهی
یک نوع نون در مازندران که به عنوان شیرینی هم استفاده میشه و بیشتر در ییلاقات و در تنور پخت میشه که این دستوری که من گذاشتم در فرهم میشه.طعم بی نظیر و بافت نرم و عالی داره مطمئنم از درست کردنش پشیمون نمیشین❤
...
مواد لازم

نون کوهی

۲۰
مواد خمیر :
آرد گندم
۱ کیلوگرم
روغن مایع
۱ لیوان
شکر
۱ لیوان
خمیر مایه
۱ قاشق غذا خوری سرپر
تخم مرغ
۲ عدد
آب
به مقدار لازم
رازیانه وزنجفیل
به مقدار لازم
مواد میانی
کنجد بوداده وآسیاب شده
به مقدار لازم
گردو آسیاب شده
به مقدار لازم
پودر قند
به مقدار لازم
زنجبیل
به مقدار لازم
رازیانه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نون کوهی

شیرینی نان محلی
طرز تهیه

نون کوهی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
شکر را با کمی آب گرم حل کرده بعد روغن هم آب شده به صورتی که ولرم باشه با تخم مرغ وارد وخمیر مایه وادویه قاطی کرده آنقدر ورز می‌دهیم تا خمیر شکل گرفته و به دست نچسبد وکمی شل باشد سپس یک قاشق چای خوری زنجفیل و رازیانه را اضافه کرده و بعد خمیر را ۲ ساعت داخل پارچه ضخیم قرار داده تا به خوبی خمیر شکل بگیره.
۲
بعد از ورآمدن خمیر ، خمیر را کف دست پهن میکنیم به ضخامت ۳الی ۴ میلیمتر بعد موادمغز آماده(تمام مواد خشک را باهم قاطی میکنیم) شده را با قاشق داخل خمیر ریخته بعدخمیر به صورت توپ جمعش میکنیم که به صورت یه توپ کوچک بشه.
۳
داخل سینی فر گذاشته برای روی نون یه عدد زرده تخم‌مرغ با یه قاشق چایخوری پودر قند باکمی آب زعفران قاطی کرده روی نون میمالیم کمی کنجد روش میریزیم بعد داخل فر قرار میدهیم به مدت ۱۵ دقیقه.
۴
بعد پخت پایین به صورتی که زیر نون طلایی بشه بالای فر رو روشن کرده تا کمی طلایی شود بعد از روشن کردن بالا سریع نون های طلایی شده رو خارج کرده تا نسوزد اگر زیاد حرارت بخوره سفت میشه.
سایر نکات

نون کوهی

مقدار و حجم مواد میانی دلخواه است .
نظرات دستور پخت

نون کوهی