مواد لازم

شنیتسل قزل آلا و پاستای مخصوص

۴
مواد اصلی
کره
به مقدار لازم
شیر
۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
آب
۱/۲ لیوان
نمک
۱ قاشق چای خوری
آرد سفید
۲ لیوان
تخم مرغ
۴ عدد
خمیر پاستای مخصوص
به مقدار لازم
پودر سوخاری یا خرده نان
به مقدار لازم
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
آب
۱/۴ لیوان
تخم مرغ
۱ عدد
آرد سفید
۱/۲ لیوان
ماهی قزل آلا
۴ تکه
کلمات کلیدی

شنیتسل قزل آلا و پاستای مخصوص

طرز تهیه

شنیتسل قزل آلا و پاستای مخصوص

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
برای تهیه پاستای مخصوص ابتدا آرد ، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید سپس تخم مرغ ها ، شیر و آب را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه خمیر اماده شود.
۲
داخل قابلمه ای آب بریزید و چند قاشق نمک اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید ، آبکشی با شکاف های بزرگ را روی آب در حال جوشیدن بگیرید
۳
سپس مایه خمیر پاستا را کم کم داخل آبکش بریزید و کم کم هم بزنید ، ۵ دقیقه بجوشانید سپس با آب سرد پاستا را آبکشی کنید ( در صورتی که قابلمه تان کوچک است در چند مرحله پاستاها را اماده کنید ).
۴
پاستاهای ابکشی شده را کناری قرار دهید تا آب اضافی اش برود ، داخل ماهیتابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس پاستای آبکش شده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا پاستاها برشته شوند و بافتی ترد و نرم پیدا کنند سپس داخل بشقاب بکشید.
۵
آرد سفید و نمک را مخلوط کنید و داخل ظرفی بریزید ، تخم مرغ و آب را مخلوط کنید و داخل ظرفی دیگر بریزید ، ارد سوخاری را نیز داخل ظرفی جداگانه بریزید.
۶
داخل ماهیتابه ای روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، فیله های ماهی را داخل آرد سفید بزنید سپس داخل تخم مرغ قرار دهید و در مرحله آخر داخل آرد سوخاری بغلطانید و در روغن داغ قرار دهید تا برشته شود ، پس از اینکه یک طرف برشته شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته و طلایی شود.
۷
شنیتسل های آماده را روی پاستاهایی که از قبل آماده کرده اید قرار دهید و روی آن را با سس جعفری تزیین و سرو کنید.
۸
سس جعفری : درون کاسه ای۱/۲ فنجان جعفری ساطوری شده ، ۱ فنجان ماست کم چرب ۱ فنجان خامه ،۱ قاشق چایخوری زیره سبز و۱/۲ قاشق چایخوری نمک را مخلوط کنید سپس این مخلوط را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم ها ترکیب شوند ؛ پس از این مدت زمان سس را بهمراه غذا سرو نمائید.
تصاویر مراحل تهیه

شنیتسل قزل آلا و پاستای مخصوص

نظرات دستور پخت

شنیتسل قزل آلا و پاستای مخصوص