عکس لینگوئینی اسفناج
لینگوئینی نوعی ماکارونی با رشته های نواری مانند و پهن هست که پختش با ماکارونی ساده و اسپاگتی فرق داره و دستور پخت خودشو داره
...
مواد لازم

لینگوئینی اسفناج

۲
مواد اصلی
گوشت قرمز خورشتی
۳۰۰ گرم
سینه مرغ
۲۰۰تا۳۰۰ گرم
پیاز متوسط
۱ عدد
سیر
۲ حبه
اسفناج خردشده
۱۵۰ گرم
ماکارونی لینگوئینی
۱ بسته
شیر
۵ لیوان
پنیر پستوی سبز
۱/۴ لیوان
پنیر پارمسان
۱/۲ لیوان
نمک و فلفل وپودر سیر
به مقدار لازم
طرز تهیه

لینگوئینی اسفناج

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
در یک قابلمه دیواره بلند پیاز را خلالی کرده و تفت میدیم. سینه مرغ و گوشت قرمز را هم مکعبی و خورشتی خرد میکنیم. سپس هم گوشت قرمز و هم گوشت سفید (سینه مرغ) را به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم. پس از اینکه گوشتها قهوه ای شدند نمک و ادویه ها را اضافه میکنیم. من برای هر دو نفرمان یک ق چ نمک و نصف ق چ فلفل سیاه و نصف ق چ پودر سیر زدم. سپس گوشتهای مرغ را از قابلمه بیرون آورده و جداگانه نگه میداریم.
۲
همزمان در یک قابلمه جدا آب میریزیم و وقتی جوش آمد لینگویینیها را کاملا درسته درون آن میریزیم و وقتی نرمتر شد کمی هم میزنیم تا تمام رشته ها نیم پز شوند. سپس لینگوئینیها را آبکش میکنیم.
۳
حبه های سیر را ریز کرده به قابلمه حاوی گوشت قرمز اضافه میکنیم و تفت میدهیم. سپس اسفناج ها را اضافه کرده و پس از اینکه بیشتر آب اسفناج جمع شد شیر را اضافه میکنیم. مرتب هم بزنید و مراقب باشید شیر سر نرود. وقتی شیر به جوش افتاد لینگوئینی ها را درسته اضافه میکنیم و هم میزنیم.
۴
وقتی لینگوئینی ها خوب مغز پخت شدند سینه های مرغ که از قبل پخته بودیم را دوباره به قابلمه اضافه میکنیم. هر دو پنیر را به غذا اضافه کرده و هم میزنیم تا خوب جذب غذا بشوند. نکته: در صورت غلیظ شدن باز هم میتوانید شیر اضافه کنید. نوش جان 😋
نظرات دستور پخت

لینگوئینی اسفناج