عکس سوپ بلدرچین با شیر
یه سوپ خیلییی مقوی و خوشمزه برای کودکان و این روزهای کرونایی ..حتما درس کنین و لذت ببرین
#سوپ_بلدرچین_با_شیر
...
مواد لازم

سوپ بلدرچین با شیر

۵
مواد اصلی
بلدرچین
۱ عدد
بلغور جو
نصف استکان
قارچ متوسط
۵ عدد
هویج متوسط
۱ عدد
جعفری خردشده
۲تا۳ قاشق غذا خوری
شیر
۲ لیوان
خامه صبحانه (اختیاری)
۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن
به مقدار لازم
زعفران دم کرده
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

سوپ بلدرچین با شیر

طرز تهیه

سوپ بلدرچین با شیر

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
ابتدا بلدرچین را با پیاز و نمک و ادویه بپزید، سپس گوشت آن ها را ریش کنید و استخوان های آن را جدا کنید. قارچ ها را به صورت ورقه‌ای برش بدهید، داخل قابلمه بریزید و با مقدار کمی روغن (ترجیحا حیوانی) یا کره تفت بدهید تا آب بیندازد.
۲
زعفران را داخل آب قارچ بریزید و تفت بدهید تا به خورد قارچ برود. نمک و فلفل و زردچوبه و اویشن را هم اضافه کنید تا قارچ مزه دار شود. اگر قارچ را مزه دار نکنیم، داخل سوپ مزه ای به خودش نمی گیرد و طعم آن با سوپ متفاوت می شود. بعد از اینکه آب قارچ کاملا جمع شد، هویج را که نگینی ریز خرد کنید و به همراه جو پرک، بلغور به آن اضافه کنید و آب بریزید. مقدار آب حدودا تا نصف قابلمه باشد.
۳
زمانی که سوپ لعاب دار شد و تقریبا پخته بود، شیر را داخل آن بریزید تا خوب با هم جوش بخورند. بلدرچین هایی را که از قبل ریش کردید هم اضافه کنید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه، سوپ جا می افتد. حالا جعفری را بریزید و نمک و فلفل و ترشی سوپ را تنظیم کنید. در حد اینکه جعفری داخل سوپ یک قل بزند کافی است. سوپ آماده است. می توانید آن را با قارچ، برگ جعفری و پیاز داغ تزیین کنید.
سایر نکات

سوپ بلدرچین با شیر

میزان قارچ و هویج کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. می توانید به دلخواه خودتان ذرت و نخود فرنگی هم داخل سوپ بریزید.
اگر بخواهید داخل سوپتان خامه بریزید، می توانید قبل از کشیدن سوپ، خامه به آن اضافه کنید. اگر روی حرارت خامه را بریزید، خامه تان می برد.
استفاده از آبلیمو و مقدار آن داخل سوپ کاملا سلیقه ای است.
از عصاره گوشت بره یا گوشت مرغ هم می شود برای طعم بهتر سوپ استفاده کرد. دقت کنید عصاره ها دارای نمک هستند ابتدا آن را بریزید و بعد نمک سوپ را تنظیم کنید.
نظرات دستور پخت

سوپ بلدرچین با شیر