مواد لازم

کوفته باقلا

۵
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۲۰۰ گرم
برنج
۱/۲ پیمانه
آلو خورشتی
۲۰ عدد
تخم مرغ
۱ عدد
پیاز داغ
۴-۵ قاشق غذا خوری
باقلا سبز(پخته شده)
۲۰۰ گرم
زعفران آب کرده
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
رب گوجه ‌فرنگی (در صورت تمایل)
۱-۲ قاشق غذا خوری
سبزی خرد شده(تره،جعفری،گشنیز،شوید،ترخون ومرزه)
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوفته باقلا

طرز تهیه

کوفته باقلا

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
برنج رو با ۱/۵پیمانه آب ومقداری نمک بذارید تا خیس بخوره بعد بذارید روی حرارت تا آبش تبخیر بشه در حدی که کمی پخته بشه کافیه.
۲
در یک ظرف مناسب گوشت,نصف پیاز داغ,برنج,باقالا,تخم مرغ,سبزی خرد شده,نمک و فلفل و زردچوبه وکمی آب زعفران رو با هم مخلوط کنید.
۳
باید حسابی مواد رو ورز بدین تا چسبندگی لازم رو پیدا کنه در ضمن گوشتتون نباید خیلی چرب باشه.بعد نیم ساعت این مواد رو بذارید داخل یخچال تا خودشو بگیره.
۴
آلو ها رو هم از قبل بشوربد و بذارید تو آب تا خیس بخورن.توی قابلمه مناسب ما بقی پیاز داغ ها رو ریخته و بهش رب اضافه کنید وتفت بدید.آلو ها رو اضافه کنید وبعد از آلو ها ۵ تا ۶ پیمانه نیز آب اضافه کنید و بذارید تا آب بجوش بیاد وقتی جوش اومد ما بقی آب زعفران رو هم بهش اضافه کنید.
۵
مقداری از مواد کوفته رو بردارید و داخل دست شکل بدید میتونید در صورت تمایل وسط کوفته ها پیاز داغ و آلو بذارید.
۶
کوفته های آماده شده رو دونه دونه در سس در حال جوش بذارین.مهمه که حتما سس در حال جوش باشه وگرنه احتمال وا رفتن کوفته ها هست .
۷
اولش در قابلمه رو نذارین و حرارت زیر قابلمه رو کم نکنید بعد از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت رو ملایم کنید ودر قابلمه رو بذارین تا کوفته ها بپزن گاهی هم کوفته ها رو سر و ته کنید تا همه جای کوفته یک دست به سس آغشته بشه در آخر دقت کنید که آب کوفته کاملا تبخیر نشه ومقداری سس همراه با کوفته ها غذا رو دلچسب تر میکنه.
تصاویر مراحل تهیه

کوفته باقلا

بیشتر
سایر نکات

کوفته باقلا

در صورت تمایل میتونید به جای سبزی تازه از 2 تا 3 قاشق سبزی خشک معطر استفاده کنید. در صورت استفاده از سبزی تازه سبزی رو در تابه به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت بدین تا آبش کشیده بشه بعد با ما بقی مواد مخلوط کنید. باقالا رو هم قبل از مخلوط کردن با مواد دیگه 2 تا 3 دقیقه در آب در حال جوش بریزید تا بجوشه بعد از این مدت بریزید توی آبکش و سریع داخل یک ظرف آب سرد خالیش کنید. گوشت چرخ کرده رو هم قبل از استفاده چند بار چرخ کنید تا حسابی حالت چسب پیدا کنه.
نظرات دستور پخت

کوفته باقلا