عکس ملاقورمه مازندرانی
اگر سفری به شمال کشور خصوصا مازندران کرده باشید حتما متوجه غذاهای مخصوص و خوشمزه ای که میپزند ،میشوید.ملاقورمه هم از قدیمی‌ترین غذاهای مازندرانی محسوب می‌شود که در عین سادگی بسیار خوشمزه است.فراموش نکنید موقع خرید بادمجان همیشه سعی کنید بادمجان های تازه را انتخاب کنید که تلخی و تخم کمتری دارند. بادمجان خوب سفت، سنگین و براق است و لکه ندارد. با انتخاب بادمجان خوب و مرغوب قطعاً ملاقورمه خوشمزه تری خواهید داشت.
#ملاقورمه_مازندرانی
...
مواد لازم

ملاقورمه مازندرانی

۴
مواد اصلی
بادمجان
۴ عدد
گوجه فرنگی
۶ عدد
جعفری خردشده
۴ قاشق غذا خوری
گشنیز خردشده
۱ قاشق غذا خوری
نعنا خرد شده
نصف قاشق غذا خوری
پیاز
۱ عدد
سیر درشت
۱ حبه
آبغوره یا آبلیمو
۱ قاشق غذا خوری
زردچوبه
۱/۳ قاشق چای خوری
نمک و فلفل و روغن
به مقدار لازم
طرز تهیه

ملاقورمه مازندرانی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا بادمجان ها را پوست بکنید و آن ها را به صورت نگینی خرد کرده و به مدت نیم ساعت در آب و نمک بخوابانید تا تلخاب بادمجان گرفته شود و روغن کمتری برای سرخ شدن مصرف شود بعد از نیم ساعت بادمجانها را آبکش کنید. گوجه ها را رنده بزنید و سبزی ها را متوسط خرد کنید.
۲
پیاز را خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید.(میتوانید یک حبه سیر خرد شده را هم اضافه کنید که دلخواه است).پیازها که تغییر رنگ دادند سبزیهای خرد شده را اضافه کنید و دو سه تفت بدهید نیازی به سرخ شدن سبزیها نیست کمی نرم شوند کافیست.بعد بادمجانهای آبکش شده را هم اضافه کنید و یکی دو دقیقه تفت دهید،و بعد گوجه فرنگیهای رنده شده را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و کمی تفت دهید.
۳
در تابه را بگذارید تا آب گوجه ها کشیده شود و غذا کاملا بپزد.هر از گاهی هم بزنید که ته نگیرد.در آخر آب غذا که کشیده شد آبغوره یا آبلیمو را اضافه کنید.و حرارت را خاموش کنید.همچنین میتوانید از لیمو ترش تازه برای ترشی این غذا استفاده کنید.این غذا آبدار نیست.به همراه نان یا برنج میتوان سرو کرد.نوش جان
عکس و تصاویر ارسالی از ملاقورمه مازندرانی
نظرات دستور پخت

ملاقورمه مازندرانی