عکس نان بابکا
یک نوع نان لهستانی بسیار خوشمزه برای صبحانه و عصرانه
...
مواد لازم

نان بابکا

۴
مواد اصلی
آرد
۵۳۰ گرم
شکر
۱۰۰ گرم
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
مخمر فوری
۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۳ عدد
شیر ولرم
۶۰ گرم
آب ولرم
۶۰ گرم
کره به دمای محیط رسیده
۱۵۰ گرم
نوتلا یا شکلات صبحانه
۳۰۰ گرم
شکلات خردشده
۱ گرم
مواد لازم شربت :
شکر
۱۰۰ گرم
آب
۸۰ گرم
کلمات کلیدی

نان بابکا

نان لهستانی نان صبحانه
طرز تهیه

نان بابکا

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
برای تهیه نان بابکا در ابتدای کار، آرد و شکر و نمک و خمیر مایه را داخل یک کاسه می ریزیم. کره را نیم ساعت قبل از یخچال بیرون می آوریم تا نرم شود. همراه تخم مرغ و شیر و آب به مواد خشک اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یک خمیر بدست آید.
۲
سپس خمیر را حدود ۵ دقیقه ورز می دهیم. در ادامه کره را کم کم به خمیر اضافه می کنیم و سپس با کره حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا لطیف و یک دست شود. خمیر را توی سلفون می پیچیم و شب تا صبح یا حدود ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم تا بماند و استراحت کند
۳
وی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیری که به مقدار کافی استراحت داده ایم را با وردنه به ابعاد ۲۵ در ۵۰ سانتی متر باز می کنیم. سپس شکلات صبحانه را روی سطح باز شده می ریزیم. شکلات خرد شده را هم روی آن می پاشیم. سپس خمیر را رول می کنیم دوسر رول را به هم رسانده و ببندید تا یک حلقه درست شود سپس با قیچی با فاصله روی خمیر را تا جایی که خمیر بریده نشود عمیق قیچی کنید و برشها را به صورت چپ و راست مدل دهید مثل تصویر سپس رویش را پوشانده بگذارید در دمای محیط استراحت کند تا حجیم شود
۴
فر را از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، نان ها را درون آن قرار داده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می گذاریم تا بپزد. وقتی نان ها درون فر است، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، شکر و آب را درون یک قابلمه ریخته و می گذاریم تا به جوش آید.
۵
حالا اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود. پس از ۵ دقیقه، شربت آماده است. در ادامه نان ها را که از فر خارج کردیم، شربت را روی نان های داغ می ریزیم و می گذاریم تا نان سرد شود. سپس نان را از قالب خارج کرده و برش می زنیم و در ظرف مناسب، سرو می کنیم.
نظرات دستور پخت

نان بابکا