عکس دوغ کفیر
بسیار خوشمزه و پر خاصیت دوغ و ماست کفیر
حتما درموردش مطالعه کنید و استفاده کنید طعم بی نظیری داره.
...
مواد لازم

دوغ کفیر

۱۰
مواد اصلی
قارچ کفیر
۱۵۰ گرم
شیر
۳ کیلوگرم
کلمات کلیدی

دوغ کفیر

نوشیدنی دوغ کفیر نوشیدنی سرد
طرز تهیه

دوغ کفیر

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
۳ کیلو شیر محلی را بجوشانید به مدت نیم ساعت. بعد باید هم دمای محیط بشه روبه سردی اصلا شیر نباید سرد سرد یا داغ داغ باشد چون قارچ کفیر میمیرد.
۲
اگر دوست داشتید روزانه دوغ درست کنید باید هر روز شیر تازه تهیه کنید بجوشانید سرد کنید و کفیر بزنید وباز به مدت ۲۴ ساعت داخل کابینت نگهداری کنید .
۳
حالا فقط بایک عدد قاشق پلاستیکی قارچ کفیر را به شیر اضافه کنید وبعد روی سطل شیر را با یک پارچه بپوشانید و به مدت ۲۴ ساعت داخل یک کابینت تاریک قرار دهید تا کفیر شما آماده شود .
۴
بعد از ۲۴ ساعت سطل را بیرون بیاورید وبا کمک یک سبد پلاستیکی ماست رقیق کفیر را صاف کنید حتما پلاستیکی باشد و سوراخ های ریز که قارچ ها ازش رد نشود .
۵
برای ۵۰ گرم کفیر ۱ کیلو شیر - برای ۱۰۰گرم کفیر ۲ کیلو شیر لازم هست
۶
ماست رقیق کفیر شما آماده است میتوانید در یخچال قرار دهید و دوغ خوشمزه ای درست کنید ودر کنار غذا از خوردن این دوغ پر خاصیت لذت ببرید .
۷
اگر نخواستید فعلا دوغ درست کنید حتما باید کفیر ها را داخل شیر جوشیده شده سرد شده قرار دهید داخل یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی و درون یخچال نگهداری کنید .به مدت ۱۰ روز میتوانید قارچ کفیر را داخل شیر داخل یخچال نگهداری کنید. فقط درب ظرف را با پارچه بپوشانید اصلا درب ظرف کیپ نباشد .
سایر نکات

دوغ کفیر

قارچ کفیر یک نوع قارچ زنده و فعال است که بسیار پر خاصیته که به راحتی میتوانید بصورت آنلاین سفارش دهید و با خرید ۵۰ گرم کفیر تازه همیشه کفیر داشته باشید و روزانه کفیر ها زیاد شده و میتوانید ماست رقیق و دوغ کفیر به دست بیاورید .
و حتی قارچ ها که زیاد شد به دوستان و آشیان خود هم هدیه دهید و همیشه این نوشیدنی خوشمزه و گوارا را در منزل داشته باشید .
اصلا از شیر پاستوریزه استفاده نکنید که قارچ کفیر از بین میرود .
حتما حتما باید آبکش ،قاشق و ظرفی که دوغ را میخواهید آماده سازی کنید باید از جنس پلاستیکی باشد تا قارچ ها نمیرند.
این دوغ واقعا طعم دوغ آبعلی را میدهد حتما این دوغ را درخانه آماده سازی کنید تا ارگانیک و کاملا پر خاصیت باشد .
اگر دوست دارید دوغ شما ترش تر باشد بعداز این که ماست رقیق را صاف کردید به مدت ۲۴ ساعت بیرون یخچال قرار دهید و بعداز این ساعت آب و ماست از هم جدا میشوند که هیچ اشکالی نداره آن را خوب هم بزنید و استفاده کنید .
اصلا قارچ کفیر را داخل فریزر نگهداری نکنید که کیفیت خودش را از دست میدهد.
بعداز ۸ بار استفاده از قارچ کفیر ودرست کردم ماست رقیق قارچ ها را با آب معدنی بشورید به این شکل که آنها را داخل سبد پلاستیکی قرار دهید و کمی آب معدنی روی آنها بریزید و بعد دوباره داخل شیر نگهداری کنید.
میتوانید با شیر شتر ،گاو میش ،شیر بز ویا شیر گوسفند آماده کنید و هرکدام خواص خودش را داره .
این دوغ واقعا حس نشاط را به ما هدیه میدهد .
جلوگیری از فشار خون و قند خون
برای زیبایی وبا نشاطی پوست
برای بر طرف کردن مشکلات زنان
و هزاران خواص دیگر که اگر درموردش مطالعه کنید دیگر ازش نمیگذرید ?
قارچ ها را داخل ظرف مشاهده کنید اونی که گل محمدی داره .داخل لیوان دوغ کفیر و داخل ظرف بعدی ماست رقیق کفیر که میتوانید خودتان با موسیر نعنا کرفس طعم دهی کنید و میل کنید .نوووش جان
نظرات دستور پخت

دوغ کفیر